Amíg a TDI-botrány következményeinek elhárításán dolgoztak a VW mérnökei, egy kicsit szünetelt az új modellek bemutatása, aztán nemrég beindult az úthenger. Megjött az új Golf, majd nemrég az ID.3-as forgalmazását is elkezdték, az őszi hullámban pedig a márka legnépszerűbb modelljét, a Tiguan kompakt szabadidő-autó frissített verzióját próbálhattuk ki, és megtehettük az első kilométereket az Arteon kombival is a hazai utakon.
Tapintásra is van változás még a frissítéseken is, az új kormánykerék sokoldalú. A 1St Edition ID.3‑asban fehér, a Golfban a márkajelzés a légzsákpárna közepén egy mélyedésben helyezkedik el, a Tiguan R-Line-ban és az Arteonban pedig részben perforált bőr borítja a jól megmarkolható karimát. A korábbiakhoz képest a legnagyobb változás, hogy noha a küllőkön az egyes funkciók továbbra is a megszokott helyen vannak, sok kicsi helyett egy-egy nagy méretű kapcsoló van oldalanként, amelyeken forgatás helyett simogatással (érintésérzékeny felület) lehet tallózni.
Jót tett a Tiguannak az átrajzolt orr, immár nem egy nagy méretű téglalappá foglalják össze a lámpákat és a hűtőrácsot, hanem jobban elkülönülnek, igaz, még mindig „egymásba folynak”. A magyar rendszámos autó R-Line megjelenési csomagjának túlhangsúlyozott első légbeömlői is jól mutatnak, ahogy a nagy átmérőjű, de karcsú küllőjű felnik is. A sötéttürkiz üde színfolt lehet az egyébként fekete és szürke által meghatározott céges flották világában. Az ülések leginkább látványos kárpitjukkal hoznak újat, igaz, a próbaúton nem volt lehetőség kanyargós úton meghajtani a gépet, épp csak arra tudtam időt szakítani, hogy a Balatonfüred feletti dombon megálljak egy-két fénykép erejéig. Sietni kellett, a következő csereponton már várták az autót, így annyit tudok mondani a viselkedéséről, hogy a 2,0 literes TDI és a hétfokozatú DSG váltó még mindig nagyon finom párosítás.
Ugyanezt mondhatom el az Arteon kombiról is, amely ugyan nem volt összkerékhajtású, de ugyanaz a 190 lóerős teljesítményű TDI dolgozott az orrában. Ha nem lenne a kombi, vagyis shooting brake befejezés, én bizony nem látnám, miben különbözik az elődtől; mentségemre szolgáljon, hogy fekete autón próbáltam felfedezni az első lökhárító új részleteit. A vezetőülésben helyet foglalva nincs különbség a két végződés között, a hátsó szélvédő mindkét esetben lapos csíkká szűkíti a belső tükörben észlelhető kilátást, nincs akkora oldalablaka a kombinak, amekkora segítene például a parkolásnál – arra ott a kamera. De nem szabad megfeledkezni a Volkswagen kínálatában megtalálható régi modellekről sem, azokról, amelyekben – egyelőre – nem az új kormánykereket markolhatjuk. A T-Roc meglepően jó kabrió még 10 fok körüli szikrázó napsütésben is, feltéve, hogy az embernek van egy segítője és két perce a szélfogó behelyezésére.
A Touareg magabiztos csúcsmodell, a légrugózásának köszönhetően magabiztosan is tud haladni, de ha kell, lágyan rugózó luxusautóvá válik. A hatalmas képernyő viszont zavaró, amikor a hátsó szélvédőn bevilágító napfény az ember szemébe süt. Csak ehhez a Volkswagenhez rendelhető éjjellátó, amely a mozgó gyalogosokat is képes felismerni és feltűnő sárga keretbe helyezni. A 3,0 literes V6-os TDI halk kerregésével és erős, egyben takarékos működésével remekül illik ehhez az autóhoz.
A nagy SUV-hez a
3.0
literes, V6-os dízel remekül passzol
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.