Cégvilág

A korábban jósoltnál hamarabb térhet magához a luxuspiac

A luxuscikkek piaca még az idén visszatérhet a járvány előtti szintre – derül ki a Bain & Company legfrissebb elemzéséből. Nem egy nagy luxuscég már biztató pénzügyi jelentéseket tett közzé, az ázsiai országok pedig egyre növekvő mértékben járulnak hozzá a szegmens költéséhez.

Jó esély van rá, hogy a luxustermékek globális piaca még ebben az évben visszatér a járvány előtti, 2019-es szintjére

– írja a Forbes.com. A Bain & Company tanácsadó elemzése szerint 30 százalék a valószínűsége annak, hogy a luxuspiac – kiegészítőkből, táskákból és ékszerekből származó – idei bevétele eléri, sőt akár meg is haladja a 340 milliárd dollárt, ami az elmúlt két év legmagasabb értéke lenne.

Ezzel némileg módosított korábbi előrejelzésén az amerikai tanácsadó cég, nemrég ugyanis még 2022-re, sőt akár 2023-ra jósolta a piac felépülését. Azóta azonban a vártnál erősebb gazdasági növekedésről érkeztek adatok mind az Egyesült Államokból, mind Kínából.

Fotó: Shutterstock

Nem mindenki osztozik azonban a Bain & Company optimizmusán, mivel tavaly a pandémia miatti lezárások és a gazdasági bizonytalanságok következtében 23 százalékos zsugorodással az eddigi legnagyobb visszaesést szenvedte el a luxuspiac.

A felépülés ugyanakkor már elkezdődött:

a francia luxusóriás, az LVMH például áprilisban közzétette első negyedéves adatait, ebből az derül ki, hogy a több mint 70 márkájánál regisztrált, összesen 16,7 milliárd dolláros értékesítéssel visszatért a növekedési pályára.

A divat- és bőráruk szegmense különösen jól kezdte az évet a francia cégnél, rekordösszegű, 6,7 milliárd dolláros forgalmat generálva – ez 37 százalékkal haladta meg a 2019-es év azonos időszakáét. Jó okkal lehet tehát azt feltételezni, hogy a gazdaságok újra­éledésével, a vakcináció előrehaladtával a pozitív folyamatok itt is fennmaradnak.

Az ázsiai piacok jókora mértékben járulnak hozzá a luxusköltésekhez, a kínai vásárlóerő meglehetősen ellenállónak bizonyult a válsággal szemben. A kínai statisztikai hivatal szerint a kiskereskedelmi forgalom 17,7 százalékkal haladta meg áprilisban az előző év hasonló időszakáét, és bár ez is erős éves növekedést jelez, a februári és márciusi 33,8, illetve 34,2 százalékhoz képest némi lassulást mutat.

A jövőt tekintve azonban nincs kétség afelől, hogy a kínai vásárlóerő egyre növekszik, a hongkongi befektetési bank, a CLSA elemzése azt vetíti előre, hogy az évtized végéig mintegy 6,6 billió dollárral járul hozzá az ázsiai gazdaság a globális fogyasztáshoz, legnagyobb mértékben a négy legjelentősebb ország, India, Japán, Indonézia és Dél-Korea. Ez pedig a luxuspiacra is nagy hatással lesz, mivel az már most nagyban függ az ázsiai vásárlóktól. A Z generáció (az 1995 és 2009 között születettek) ázsiai tagjai képezik a régió legnagyobb vásárlórétegét, hiszen az idősebb korosztályoknál képzettebbek, befolyásosabbak, így jóval nagyobb a vásárlóerejük.

LVMH vakcináció divatipar Bain & Company luxuscégek pandémia divat
Kapcsolódó cikkek