BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
null

Nincs megállás: újabb mozdonyok állnak szolgálatba a MÁV-nál

Folytatódik a vasúttársaság flottacsereprogramja.

„Újabb mérföldkőhöz ért a MÁV csoport. A 10 miniszteri vállalásnak köszönhetően az elmúlt 30 év legnagyobb mozdonyflotta-megújítását hajthatjuk végre, és most szolgálatba áll az 50. újabb mozdonyunk is” – írta Hegyi Zsolt, a MÁV vezérigazgatója Facebook-bejegyzésében. 

Máv
MÁV: folytatódik a flottacsereprogram / Fotó: MÁV csoport / Facebook

Ezek a járművek nemcsak gyorsabbak és energiatakarékosabbak, hanem jobb munkakörülményeket biztosítanak  mozdonyvezetőinknek is

 – írta Hegyi Zsolt, majd így folytatta bejegyzését:

„A flotta fiatalításával pedig olyan veterán gépeket engedünk nyugdíjba, amelyek öt-hat évtizeden át szolgálták Magyarország vasútját – tisztelettel és köszönettel búcsúzunk tőlük.
Folytatjuk a megújítást – a cél változatlan: jobb vasút mindenkinek.”

 

Kőbánya-Kispest: itt tart most a felújítás 

A MÁV csoport idén több munkálatot is befejez a Köki vasútállomáson. A Kőbánya-Kispest csomóponton a legjelentősebb munkálatokat azonban csak jövőre kezdik meg.
„Vállalásunknak megfelelően az idei évben folyamatosan végzünk különféle nagyságrendű, de egyaránt fontos munkákat Kőbánya-Kispest állomás megújítása érdekében” – közölte a MÁV csoport a Világgazdaság megkeresésére.

A Köki az egyik legforgalmasabb területe a fővárosnak, 

az intermodális (többféle közlekedési módot összekötő) csomópont tulajdonjogilag is több részre osztható. Itt található az M3-as metró végállomása, amelyet a BKV üzemeltet, parkolóházak és a felszíni parkolók, amelyeket a Budapest Közút üzemeltet, a BKK-hoz tartozó több fővárosi buszmegálló, illetve itt van a vasútállomás és több agglomerációs, valamint távolsági buszállomás is, amely a MÁV csoporthoz tartozik.

Még márciusban közölte lapunkkal a MÁV, hogy a csoport saját forrásából megkezdi a Kőbánya-Kispest (Köki) vasútállomás felújítását. A munkálatok már tavasszal elindultak, azonban a leglátványosabb munkákba csak 2026-ban kezdenek bele.

Lázár János építési és közlekedési miniszter tavaly járta be a forgalmas csomópontot a MÁV vezérigazgatójával, a minisztérium államtitkárával és a DK kőbányai országgyűlési képviselőjével. A miniszter elismerte akkor, hogy javítani kell a Kőbánya-Kispest csomópont állapotán, és nem kérdés, hogy hosszú távon új vasútállomást kell építeni. A felek abban állapodtak meg, hogy a bejárásról memorandumot készítenek, és a benne foglaltaknak megfelelően elkezdődik a KöKi rendbetétele.

A megállapodás értelmében a Kőbánya-Kispest csomóponton, illetve Kőbánya alsón is érzékelhető változások lesznek. 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.