BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Mercedes-Benz EQ-család újabb tagja mutatkozott be

Alig több, mint két hónapja debütált a Mercedes legújabb modellje, mi pedig már teszteltük is az akkumulátoros-elektromos nóvumot.

Szó szerint felvillanyozódott a Mercedes, az EQC SUV bemutatása után az EQV, majd az EQA következett, az EQS pedig nemrég fedte fel bájait. Hiába, no, belelendültek, de szerencsére maradt hagyományos muníció is az arzenálban, megadva az esélyt azoknak, akik még nem szeretnének búcsút inteni a jól bevált belső égésű technikának. Az ember önkéntelenül is párhuzamot keres a normál modellpalettán található GLA szabadidő-autóval, amely esetünkben a 190 lóerős teljesítményazonosság elvét követve a 220 d verzió. A gázolajos „féltestvér” – nem meglepő módon – több lényeges ponton is jobban áll, mint a zöldfilozófiát követő újdonság: egyrészt listaáron számolva 5,8 millió forinttal olcsóbb, másrészt bő 4 mázsával (!) kevesebbet nyom a mérlegen. Itt és most természetesen nem a típusválasztás észszerűsége a mérvadó, ám egy-két adat segíthet jobban képbe helyezni az EQA-t. Ami a mindennapi használatot illeti, teljes töltéssel elérhető hatótávolsággal valahol 400 kilométer körül érdemes kalkulálni (az NEDC-szabvány 486, az életszerűbb WLTP 426 kilométerrel számol), nyugodt, intenzív gyorsításokat mellőző vezetéssel jól kontrollálhatóan tartható a 16-19 kilowattóra per 100 kilométer energiafelhasználás. A domborzati viszonyoknak megfelelően erősen kontrasztosan fogyaszt és tölt vissza a padló alatti telepekbe, vélhetően ez lesz majd az egyik legfontosabb olyan viselkedési sajátosság, amellyel az EQA gazdája hosszú távon eljátszadozhat. Nagy segítség a váltófülekkel kalibrálható motorfékhatás, itt a szabadonfutós gurulástól a szinte bólintós lassításig négyféle karakterből szelektálhatunk – ügyes, de összeszokást igényel. Hogy mennyire voltunk hatékonyak a Gazdálkodj okosan villanyautós megfelelőjében, azt a rekuperáció mértékét mutató műszerfali menüben ellenőrizhetjük. A vaskos saját tömeg egyelőre megkerülhetetlen velejárója az elektromos autózásnak. Sík szakaszon haladva vagy éppen enyhe manőverezésnél nem érezni a két tonna feletti súlyt, erősebb fékezésnél, egy-egy körforgalmon lendületesen áthaladva azonban tudtunkra adja a batárságát. Légies mozgás tehát kizárva, de otthonosság tekintetében dicséretes az EQA. Kellemes az utastér atmoszférája, a hátsó középső hely kivételével jól elférünk, a dizájn abszolút modern, a funkciók jól értelmezhetők. Az Edition 1 kivitel rózsaarany színkoncepciója igazán különleges, ezt azonban valószínűleg inkább a hölgyek konfigurálják majd.

Összegzés

Eminensen tudja a villanyautózás alapvető csínját-bínját a szélesedő EQ-paletta legkisebb tagja, a szemlélettel való azonosuláshoz és a márkahűség kifejezéséhez a fronthajtású 250-es verzió is tökéletesen megfelel. Más kérdés, hogy ezért csaknem 20 milliót kell kicsengetni.

Tetszett

• dizájn, minőség

• hatótáv

• motorfék-variációk

Nem tetszett

• nagy saját tömeg

• vételár

• burkolat nélküli motortér

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.