Kétéves fennállása alatt 200 millió forint árbevételt ért el, idén júliusban pedig megnyerte a Magyar Innovációs Szövetség Startup Innovációs Díját a This is Redy. A magyar startup olyan női alsóneműt fejlesztett, amely egy komfortos és környezetbarát alternatíva az intim higiénés eszközök piacán. A menstruációs bugyi ugyanis 2,5 normál tamponnyi vért is képes magába szívni, és mivel nincs szükség egyéb kiegészítő termékekre, hulladék sem keletkezik menstruáció során. A prototípusokat másfél évig csiszolták, mire 2019 májusában piacra tudott lépni a márka.

Egy fazonnal és két verzióval indultunk, az egyik másfél, a másik két és fél normál tamponnyi vért tudott magába szívni, ezekből 300 darabos készletünk volt, ami minden várakozásunkat túlszárnyalva másfél-két hónap alatt teljesen elfogyott. A gyártás nem tudta követni ezt a tempót, így egy éven keresztül nem tudtunk termékfejlesztésre koncentrálni, csak próbáltuk teljesíteni a megrendeléseket

– emelte ki Molnár Dóra, a This is Redy egyik alapító-tulajdonosa.

Fotó: Vémi Zoltán / VG

Hozzátette: amellett, hogy intim higiéniai termék, a fehérnemű egy divatipari árucikk is egyben, és színben, fazonban alkalmazkodni kell az igényekhez, hiszen a praktikum észérvei mellett tetszésalapon is vásárolnak a nők. Jelenleg 11 fazon kapható a webshopban, és a menstruációs bugyik mellett tisztasági fehérnemű is elérhető, amely a tisztasági betétet igyekszik leváltani.

A márka gyors sikereihez hozzájárult, hogy az alapítók évek óta márkaépítőként dolgoznak, az ismeretségüknek a közös munka volt az alapja, és a közös álom, hogy saját vállalkozást indítsanak. 

Tudtuk, hogy nagyon jó a termék, praktikus, környezettudatos és tabudöntögető, ez azonban még nem elegendő ahhoz, hogy az érdeklődőkből vásárlók legyenek. Márkát és bizalmat kellett építenünk, szokásokat megváltoztatnunk, és mivel egy drága termékről van szó, az impulzusvásárlást már az elején kizárhattuk

– fejtette ki Tasnádi Ádám, a startup másik alapító-tulajdonosa. Hozzátette: segítette az építkezést, hogy a környezettudatos termékek felfutása nagyjából a piacra lépésük időpontjára esett.

Az alapítók már az indulás előtt eldöntötték, hogy régiós céget szeretnének építeni. Április óta már a román piacon is elérhetők, és a következő nagy lépésük egyikével valószínűleg Szlovákiát célozzák majd meg.

A növekedést külső tőke bevonásával tervezik gyorsítani, eddig kizárólag a kétmillió forintos saját induló tőkéjüket használták fel. Több befektetővel is tárgyalnak, és várhatóan a jövő év elejére valósulhat meg a tőkebevonás. Közben számos fehérneműüzlettől és drogériától kaptak megkeresést, hogy szívesen látnák a termékeket a polcaikon. Ehhez azonban még a gyártói kapacitások fejlesztésére is szükség van, de várhatóan 2022-ben már megjelenhetnek üzletekben. Az alapítók célja, hogy cégük a régió femtech iparának meghatározó szereplőjévé váljon, és idővel szélesebb társadalmi rétegek számára is elérhetővé tegyék a termékeiket, hogy minél több nő életét tegyék könnyebbé.