BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A Top Gun megmentette a Paramount második negyedévét, de gyűlnek a cég felett a fellegek

Tom Cruisenak sikerült megmentenie a Paramount második negyedéves eredményét, de a cég kilátásai nem túl fényesek. A streaming versenyben láthatóan egyre jobban lemaradó stúdióban egyre kevésbé bíznak a befektetők, amit az sem segít, hogy a vállalat 2023-ig nem számít direct-to-consumer szegmens talpra állására.

Tom Cruisenak köszönhetően a Paramount Global felül tudta múlni negyedéves bevételével és profitjával a Wall Street-i várakozásokat. Ennek ellenére a vállalat kilátásai nem túl fényesek, mivel a streaming előfizetőik száma csak nagyon lassan növekszik - írta meg a Reuters.

Az 1986-os akciófilm, a Top Gun idén bemutatott folytatása le tudta győzni a mozipénztáraknál a Disney blockbusterét, a Doktor Strange az őrület univerzumában című képregényfilmet. Ezzel egyelőre a legtöbb pénzt termelő filmnek számít 2022-ben, az 1 milliárd dolláros bevételével. A film sikerének az egész mozivilág örülhet, hiszen a jelentős mértékű jegyeladások jól jelnek számítanak a mozik jövőjét illetően.

A film kiváló fogadtatása ellenére a cég részvényei 2,5 százalékot estek a csütörtöki jelentést követően, mivel a streaming ágazatban egyre nagyobb veszteségekkel kell megküzdeniük. A közvetlenül a fogyasztóktól származó veszteségük 143 millióról 445 millió dollárra nőtt. Ennek oka, hogy a CBS-nek és a Pluto TV-nek is otthont adó cég tartalomfejlesztésbe és nemzetközi terjeszkedésbe fekteti a pénzt.

Arra számítunk, hogy a cég fokozni fogja a tartalomgyártásra és a nemzetközi terjeszkedésre való költéseit. Ez minden bizonnyal 2023-ig vissza fogja húzni a Paramount értékcsökkenés és amortizáció előtti működési bevételét (OIBDA) és a szabad cash flow-t

– erről a JP Morgan elemzői közleményében lehet olvasni. A cég a magas inflációval sújtott gazdasági környezetben megvágta a reklámra és a televíziós üzletágának a forrásait.

Rövid távú kihívásokkal nézünk szembe, ezekkel mindenképpen meg kell küzdenünk

– mondta Bob Bakish, a Paramount Global vezérigazgatója az elemzőknek.

Fotó: Robyn Beck/AFP

A vállalat legnagyobb problémája a streaming platformok közötti kiélezett verseny. A Netflix és a Disney+ is rendkívül népszerű a fogyasztók körében, ráadásul ez a két cég a reklámok bevezetésével még nagyobb bevételre tehet szert. A júniussal zárult második negyedévről szóló jelentés szerint a cég streaming platformja, a Paramount+ 4,9 millió előizetővel bővült, miközben az első negyedévben még 6,8 millióan fizettek elő a szolgáltatásra. Ehhez hozzá kell tenni azt is, hogy a vállalat 3,9 millió előfizetőt eltávolított a platformjáról az orosz piacról történő kilépés miatt. A cég azt is jelezte, hogy hamarosan kénytelenek lesznek emelni az előfizetési díjukat.

Egyelőre nincs napirenden az árváltoztatás, de hamarosan ennek is meg kell történnie

– mondta Naveen Chopre pénzügyi igazgató.

A Refinitiv adatai szerint a Paramount a második negyedévben részvényenként 64 centet keresett 7,78 milliárd dolláros bevétel mellett. Ez meghaladja az elemzők által várt 61 centes nyereséget 7,57 milliárd dolláros bevétel mellett.

Visszatértek a magyarok a mozikba – VG Podcast

Ismét sorra érkeznek a nagy hollywoodi blockbusterek a mozikba, így a magyar nézők is sorban állnak a jegypénztáraknál. 2021-ben a magyar mozik majdnem 5,5 millió látogatót fogadtak, ami nagyjából fele a 2019-es, utolsó járvány előtti év vendégszámnak.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.