Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója volt a Heti Napló vendége, miután a washingtoni választott bíróság kimondta, hogy sem a Mol, sem a Mol vezetése részéről nem történt vesztegetés INA-ügyben, ezért az INA-szerződések érvényesek, a megsértésükért pedig Horvátországnak fizetnie kell. 

A vezérigazgató az ítélettel kapcsolatban hangsúlyozta: Horvátország csak horvát bíróság előtt nyert pert ebben az ügyben. A mostani per célja az volt, hogy bizonyítsa a horvát állam károkozását. Az elnök-vezérigazgató hozzátette: nemcsak a Molnak, hanem a horvát részvényeseknek is okoztak kárt.

Hernádi ítéletének jogosságát firtatja a horvát sajtó

Címlapokon a Mol–Ina-ügy, de már a horvát szereplőkre fókuszálnak az újságírók.

Hernádi Zsolt az árspakáról azt mondta, hogy az intézkedés súlyos problémát vet fel, mert ennek a következménye előbb-utóbb a hiány. 

A Mol-kutakon a korlátozást azért kellett bevezetni, mert fontosabb, hogy legyen üzemanyag, mint az, hogy mennyi

– tette hozzá. Hernádi reméli, hogy 50 liternél nem kell lejjebb vinni a limitet, de hangsúlyozta: rendkívül veszélyes időszakban vagyunk, mivel a hazai üzemanyag-fogyasztás az ársapka következtében növekszik, az üzemanyagimport gyakorlatilag leállt. Emlékeztetett rá, hogy 

miközben csökken az Európába tartó orosz olajexport, az ukrán finomítókapacitás megsemmisült, leállt az OMV schwechati finomítója is.

Tarlós István és Hernádi Zsolt megállapodása
Fotó: Kallus György
Fotó: Kallus György / VG

Ami a hazai, százhalombattai finomítót illeti, ott augusztusban részleges karbantartás lesz, vagyis a finomító 65 százaléka állni fog. A Mol pozsonyi finomítója most áll, és majd július 20-án indul újra.

Az országban jelenleg relatív üzemanyaghiány van, ami azt jelenti, hogy az országnak most spájzolnia kellene, mert augusztusban Százhalombatta kapacitásának 65 százaléka leáll, de a tartalékolás a fenti okok miatt nem megy a megfelelő ütemben. Így csak a szükséges mennyiség egyharmada áll rendelkezésre, emiatt mindenképpen kérniük kell az állami stratégiai készlet egy részének felszabadítását, ám ezt vissza kellene tölteni a leállás után.

Arra a kérdésre, hogy meddig tartható a 480 forintos ársapka, a Mol vezetője azt mondta, 

messze túl vagyunk ezen a ponton, itt már „picit elkezdtünk hazardírozni”, hiszen Magyarországon fogyasztásnövekedés van, és a 480 forintos ár megszünteti az importot Magyarországon. Ez egy olyan probléma, amelyet még egyszer végig kell gondolni.

Az elnök-vezérigazgató szerint piaci szempontból előbb-utóbb meg kell szüntetni az ársapkát.