BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Brit címlapra került a Duna Aszfalt

A nemzetközi szakma érdeklődését is felkeltette a Kalocsa–Paks Duna-híd építési projektje. A Bridge design & engineering nevű nemzetközi szakmai lap nyomtatott magazinja a címlapján közölte a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében zajló fejlesztés egyik fotóját.

A nemzetközi szakma érdeklődését is felkeltette a Kalocsa–Paks Duna-híd építési projektje. A Bridge design & engineering nevű nemzetközi szakmai lap nyomtatott magazinja a címlapján közölte a Magyar Építők fotósa, Erdei Mihály fotóját a híd egy korábbi építési fázisáról. A londoni központú lap ugyanakkor egy terjedelmes cikket is szánt a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében zajló fejlesztésre: a magazinban a közép-európai körkép egyik állomásaként három oldalon írnak a projektről – számolt be róla a Magyar Építők. 

Duna Aszfalt
A nemzetközi szakma érdeklődését is felkeltette a Kalocsa–Paks Duna-híd építési projektje / Fotó: Vasvári Tamás / MTI

Mit kell tudni az új Duna-hídról?

Az új Duna-híd kivitelezésnek köszönhetően Kalocsa és az M6 autópálya, valamint Kalocsa és Paks között a menetidő hozzávetőlegesen 15 percre csökken.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) beruházásában, valamint a Duna Aszfalt Zrt. kivitelezésében megvalósuló híd és a hozzá kapcsolódó úthálózat fejlesztésének 

összértéke nettó 92 milliárd forint.

A kivitelező az új híd alépítményei (beleértve az alapozást is) és szerkezetei készítése során 

  • közel 28 ezer köbméter betont épített be, 
  • az összeszerelt acélszerkezet súlya pedig meghaladja az 5 ezer tonnát. 
  • Emellett 418 kilométer hosszúságban szereltek be feszítő kábeleket, 
  • a folyószabályozási műtárgyakba és pillérvédelembe pedig 82 300 tonna vízépítési kő került.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.