A kínai értékesítések segítették a BMW tavalyi eladási rekordját
Kínában 13 százalékkal 724 ezerre nőttek a BMW eladásai. A BMW eladásainak 44 százalékát alkották tavaly a SUV modellek 959 ezres értékesítéssel.
MTI
2020.01.10, 15:03
Megosztom a cikket
Új eladási rekordot ért el tavaly 2,17 millió BMW márkájú autó értékesítésével a BMW konszern, elsősorban a SUV modellek kínai sikerének köszönhetően – jelentette be pénteken Pieter Nota, a konszern értékesítési igazgatója.
A konszern BMW márkájú autókból 2,17 millió autót értékesített, 2,0 százalékkal többet mint az előző évben. Kínában 13 százalékkal 724 ezerre nőttek a BMW eladásai. A BMW eladásainak 44 százalékát alkották tavaly a SUV modellek 959 ezres értékesítéssel.
A kifejezetten magas nyereségtartalmú luxusmodellek, a 7-es, X7-es és 8-as szériák modelljeiből 105 ezer kelt el.
A BMW konszern a BMW, Mini és Rolls-Royce márkákból
együttesen 2,52 milliót értékesített tavaly, 1,2 százalékkal többet mint 2018-ban.
Fotó: AFP
Hibrid és elektromos Mini és BMW modellekből 146 ezer kelt el tavaly. A Mini márka modelljeinek értékesítése tavaly 4,1 százalékkal csökkent 347 ezerre. Európában a konszern modelljeiből 1,5 százalékkal kevesebb fogyott, 1,08 millió.
A BMW tavalyi eladásaival 185 ezerről 171 ezerre csökkentette lemaradását a Daimler mögött. A Daimler tavaly 2,46 millió autót értékesített, ebből 2,34 millió Mercedes-Benz márkájút. A prémium kategória harmadik legnagyobbika, az Audi tavaly 1,85 millió autót adott el.
A BMW konszern az idén eladásainak a tavalyival közel megegyező mértékű növekedését várja. „Bízom benne, hogy nyereséges növekedési pályán az idén is folytatódik sikerszériánk” – mondta Pieter Nota a konszern értékesítési igazgatója.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.