A Campona látogatottsága jelentősen emelkedett
A magyarországi bevásárlóközpontok nehéz időszakot tudhatnak maguk mögött, amely a piac jelenlegi helyzetét tekintve még koránt sem ért véget. A Campona látogatottsága mégis jelentősen emelkedett az elmúlt fél évben ami leginkább a sikeres koncepció váltással magyarázható.
Budapest legdélebben fekvő bevásárlóközpontja közel egy éve esett át egy felújításon. Tavaly nyár óta trópusi dekorációval és barátságos, déli hangulattal fogadja a vásárlókat. Az elmúlt néhány hétben pedig több új üzlet is megnyitotta kapuit a Tesco Hypermarkettel együtt közel 53.000 m2-es üzletházban.
„Az volt a feladatunk, hogy változtassunk a Campona piaci helyzetén, illetve hogy enyhítsünk a válság hatásain, és új a versenytársakétól eltérő fejlődési irányt határozzunk meg. Sok javaslatot megvizsgáltunk, és az tűnt legjobbnak, hogy a Camponát családi élmény és bevásárlóközpontként poziciónáljuk a fogyasztóknak” – mondta Anselmo Szabolcs, a bevásárlóközpont igazgatója, hozzáfűzve ugyanakkor, hogy amikor a Cushman & Wakefield 6 éve átvette az üzemeltetést, már megvolt az ehhez a célhoz szükséges két legnagyobb mágnesbérlő, a Tropikárium és a Cinema City mozi.
A Campona elhelyezkedése is sajátos, hiszen keletről a Duna, nyugatról pedig viszonylag kis lélekszámú kertváros határolja, ugyanakkor nagy előnye, hogy Dél-Pestről az M0 autóúton éppolyan könnyen elérhető, mint a Dél-Budától nyugatra eső területekről. A vasútfejlesztésnek köszönhetően a városközpontból mindössze 25 perc alatt elérhetünk, mivel a déli pályaudvarról induló elővárosi vasút közvetlenül a bejáratnál áll meg, amelyre érvényes a BKV bérlet. Ráadásul a hatalmas ingyenes parkolókban sem kell aggódnunk, hogy nem jut nekünk hely.
A Belvárosban, ahol a bevásárlóközpontok közel vannak a munkahelyekhez, a munkanapokon számlálnak több betérőt, míg egy kertvárosi környezetben csütörtök délutántól lendül fel a forgalom és a hét végén tetőzik. Ezért volt kézenfekvő a profil módosítás, és a szórakoztató profil egyebek között azt is eredményezi, hogy a nyári hónapokban sem csökken olyan mértékben a szabadságok miatt a látogatók száma, mint egy átlagos bevásárlóközpontban.
A látogatói szám jelentős emelkedése és a koncepció eredményességének visszaigazolása azt követően következett be, hogy 2012 novemberében megnyitott a Csodák Palotája, így még inkább a családi programok célállomása lett a Campona. A ház déli részén az emeleten több mint 1600 négyzetmétert foglal el a Csodák Palotája, amely jól kiegészíti a szórakozással kapcsolatos bérlői profilt.
Ugyanakkor nemsokára ismert kereskedőláncok is nyitnak üzletet a Camponában, ahol a közelmúltban a CCC Shoes és Vagabond, két új nemzetközi cipőbolt is nyílt, valamint egy olasz étterem milánói szakáccsal.
„Mindez azt mutatja, hogy a kereskedők a Camponára szavaznak. Noha a gazdasági környezet nem változott, a ház mikroklímája azonban igen” – foglalta össze a center vezető, aki a szórakoztató profil erősítés mellett minél szélesebb kiskereskedői és szolgáltatói kínálat megtelepítésére törekszik. Például a hagyományos kereskedelmi profilok mellett igazi ritkaságként van egy fonalbolt, mellette varroda, vannak bankok és az autóbusz végállomásnál található déli bejárat folyosója afféle „szolgáltatóközpont” lett, ahol lottózó, posta, tisztító és – a Duna közelsége miatt – nagy horgászáruház található.
A bevásárlóközpont igazgatója továbbá azt is kiemelte, hogy az RTL Klub „8:08 Minden reggel” élő reggeli műsorát március eleje óta a Camponából sugározzák az IKO és az RTL Klub helyi stúdiójából.
Az elmúlt években külföldön is híre ment a Tropikáriumnak, ami oly mértékben vált ismert attrakcióvá, hogy külföldi turistabuszok rendszeresen csak emiatt keresik fel a bevásárlóközpontot. A Tropikárium nyitása óta eltelt több mint 10 év miatt azonban elérkezett a változás ideje. A látványosság azonban nem csupán megújul, hanem némileg bővülni is fog új külsővel és belső látványvilággal, miáltal remélhetőleg újra érdekes lesz azok számára, akik már korábban is látták.


