BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Akadozó gátfejlesztések

A bodrogközi árvízvédelmi rendszer fejlesztéséhez mintegy 5,4 milliárd forintra lenne szükség. Sürgős, rövid távú fejlesztés a Felső-Tisza-vidéken 64 kilométer hosszan indokolt. A Tisza menti vízügyi igazgatóságok a tavalyi áradások okozta károkat még nem tudták teljesen helyrehozni -- derül ki körkérdésünkből.

A Tisza töltésrendszerének hiányosságai szakemberek számára már a tavalyi, rekordokat döntögető áradások előtt is ismertek voltak. A 2000-ben megrongálódott védvonalak egy részén még mindig helyreállítási munkálatok zajlanak az Alsó-Tisza-vidéken -- mondta lapunknak Török Imre György. Az Alsó-Tisza-vidéki Vízügyi Igazgatóság főmérnöke úgy tájékoztatott: tavaly 900 millió forintos helyreállítási keretük volt. 2001--2002-ben 250 millió forintot fordítanak helyreállításra és bizonyos mértékben fejlesztésre.
Az Észak-magyarországi Vízügyi Igazgatóság kezelésébe 594 kilométernyi elsőrendű védvonal tartozik, ebből 1998-ban 300 kilométert a fejlesztendő szakaszok közé soroltak. Ugyanakkor 2000-ig mindössze 20 kilométernyi szakaszt tudtak megerősíteni. A bodrogközi árvízvédelmi rendszer fejlesztéséhez mintegy 5,4 milliárd forintra volna szükség -- tudatta a Világgazdasággal Nagy Ferenc, a vízügyi igazgatóság osztályvezetője.
A Közép-Tisza-vidéken a tavaly megrongálódott védműveket 27 kilométer hosszan, hárommilliárd forintot meghaladó értékben helyreállították. Az árvízvédelmi koncepció továbbfejlesztése jelenleg zajlik -- fogalmazott Nagy István igazgató. A Tiszántúlon 10 kilométernyi töltés fejlesztéséhez 400 millió forint költségvetési forrásra volna szükség. Ehhez képest a vízügyi igazgatóság évente átlagosan 150 millióval gazdálkodik -- mondta Kóthay László, a Tiszántúli Vízügyi Igazgatóság vezetője.
Sürgős, rövid távú fejlesztés a Felső-Tisza-vidéken 64 kilométer hosszan indokolt -- tájékoztatott Fazekas László. A vízügyi igazgatóság vezetője elmondta: közép- és hosszú távon további 70, illetve 90 kilométernyi töltésszakaszt kell megépíteni. 2001--2002-re 3-3 milliárd forintot irányoztak elő erre a feladatra, valamint a védelmi infrastruktúra fejlesztésére, karbantartására.
A gátfejlesztésekre elkülönített pénzügyi keret az idén valamivel növekedett, jelenleg hatmilliárd forint -- nyilatkozta korábban lapunknak Ambrus Zoltán, a Közlekedési és Vízügyi Minisztérium osztályvezetője.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.