A távmunka egyre fontosabb szerepet fog betölteni a következő években Magyarországon is. Jelenleg elsődleges célcsoportnak a rendszeresen internetezők számítanak, akik már kellő eszközzel, ismerettel és otthoni internet-hozzáféréssel bírnak. A gyakori internetezők 87 százaléka szívesen dolgozna távmunkában, 40 százalékuk már tájékozódott is valamilyen formában az effajta lehetőségekről - állapítja meg az NRC-TNS piackutató cég NetMonitor felmérése. Ezzel szemben tanfolyamot sokkal kevésbé végeznének a rendszeres világháló-látogatók online módon. Ennek legfőbb oka, hogy keveslik az ezen a területen adódó lehetőségeket.

A gyakori internetezők 91 százalékának van számítógépe, sőt negyedüknek több mint egy komputer található a lakásában. Az otthoni PC-vel bírók 85 százalékának van nyomtatója, 30 százalékuknak lapolvasója és 11 százalékuknak webkamerája. A többségük bír a távmunkához nélkülözhetetlen kapcsolattartás legfontosabb eszközével, az otthoni internet-előfizetéssel is. A rendszeresen szörfözők 41 százaléka irodán kívül végzi munkájának egy részét, ezen belül 60 százalék dolgozik otthon.

A KHS adatai szerint Magyarországon ma minden harmadik foglalkoztatott számítógéppel dolgozik. A lehetőség tehát elvileg adott, a feltételek változásával várhatóan nálunk is nő majd a távmunka-lehetőségek száma.

A kutatás kitér a távmunka előnyeire az azt alkalmazó vállalkozások vonatkozásában is. Megállapítja, hogy a cégek ezzel 18-25 százalékos megtakarítást érhetnek el a személyi jellegű kiadásoknál.

Ami hasznos a munkaadónak, az jó a távmunkásnak is. Az európai és az amerikai felmérések szerint ugyanis a távmunkások hatékonysága nagyobb azokénál, mint akik naponta bejárnak munkahelyükre. A cégek számára jelentős költségmegtakarítást hoz a kevesebb iroda és a kisebb rezsi, az, hogy a távmunkás nem megy betegállományba, hanem önállóan átcsoportosítja feladatát. Üzleti hasznot jelent az is, hogy a vállalatok elektronikus eszközeikkel elérhetik és magukhoz köthetik azokat a magasan kvalifikált embereket, akiknek szakértelme a hagyományos módon a távolságok miatt eddig elérhetetlen volt. A piaci versenyben pedig azzal jutnak előnyhöz a távmunkát kínáló vállalatok, hogy velük szemben óriási a kereslet, a jelentkezőkközül optimálisan tudják kiválasztani a megfelelőket.