BUX 52,169.8
-0.34%
BUMIX 4,272.85
-0.82%
CETOP20 2,447.09
-1.80%
OTP 17,300
-2.20%
KPACK 8,500
+2.41%
0.00%
0.00%
0.00%
-4.59%
ZWACK 16,700
+1.21%
0.00%
ANY 1,555
+0.32%
RABA 1,350
-1.46%
-0.20%
-0.59%
-0.59%
-0.80%
-0.90%
-2.91%
+0.48%
-3.45%
+1.38%
OTT1 149.2
0.00%
-1.29%
MOL 2,684
+1.21%
+1.16%
ALTEO 2,270
-2.16%
+2.61%
-0.40%
EHEP 1,695
+3.04%
+1.27%
-0.60%
MKB 1,972
0.00%
-1.67%
-0.71%
0.00%
0.00%
SunDell 39,600
0.00%
+1.89%
0.00%
-4.91%
-2.07%
-1.24%
NUTEX 15.08
-2.46%
GOPD 12,000
-6.25%
OXOTH 4,574
+0.04%
-1.85%
NAP 1,160
-34.83%
0.00%
-4.76%
Forrás
RND Solutions
Közélet

Hiller megújítaná a természettudományos oktatást

Hiller István oktatási és kulturális miniszter a magyarországi természettudományos oktatás megújításának és modernizálásának szükségességét hangsúlyozta pénteken a Magyar Innovációs Szövetség 2008. évi rendes közgyűlésén.

A tárcavezető szerint a felsőoktatási intézményekbe jelentkezőket és felvetteket a természettudományos tárgyak iránti motiválatlanság jellemzi, nem rendelkeznek kellően elég szakmai ismeretekkel.

Hiller István hét pontban összegezte, mit kell tenni a magyar természettudományos oktatás megújításáért. A magyar természettudományos képzés modernizálása szükséges ahhoz, hogy a közoktatásból, a felsőoktatásból hasznos tudással rendelkező, a munkaerőpiac számára értékes fiatalok kerüljenek ki – fogalmazott a miniszter.

Mint mondta, a felsőoktatásban az alap- és mesterképzésen bővül a természettudományos terület államilag támogatott keretszáma. Az Oktatási és Kulturális Minisztérium (OKM) a közoktatásban a tartalom és tananyagfejlesztés területén támogató programokat indít; pályázatokkal lehetőséget biztosít korszerű természettudományos kerettantervek készítésére; ösztönzi a korszerű módszertani kultúrát tükröző tankönyvek, hagyományos és digitális programcsomagok készítését, kiemelten a digitális tananyagfejlesztést.

Hiller István felhívta a figyelmet a természettudományos tartalmakat közvetítő pedagógusok módszertani felkészítésének jelentőségére, melynek keretében megerősítik a szaktanácsadói hálózatot. Uniós forrásból a Társadalmi Megújulás Operatív Program (TÁMOP) részeként pedig a módszertani megújulást segítő tanárképzések és tanár-továbbképzések indulnak.

Az oktatási és kulturális miniszter szükségesnek tartja a természettudományos közoktatás folyamatos, tudományos szintű, magas színvonalú vizsgálatának megszervezését, a visszajelzések beépítését. Fontosnak nevezte a nevelési-oktatási intézmények természettudományos típusú tárgyainak eszközfejlesztését, továbbá a hagyományos és digitális eszközfejlesztés, eszközhasználat erősítését.

Az OKM a társadalmi szervezetekkel, a sajtóval együttműködve olyan kommunikációs programot indít, amely felkelti a fiatalok érdeklődését a műszaki és természettudományos pályák iránt. Hiller István kiemelte azt is, hogy 2012-től a felvételi eljárás során a pontozásnál a tanulmányi pontoknál kötelezően figyelembe vesznek majd a matematika mellett egy természettudományos tantárgyat is.

Kapcsolódó cikkek