Fogyasztás Drasztikusan csökkent augusztusban a cigarettaforgalom a NAV jövedéki statisztikái szerint. A nyár utolsó hónapja fogyasztás szempontjából általában a csúcsértékeket szokta produkálni, így a piac számára sokatmondó adat, hogy mindössze 906 millió szál cigarettát adtak el a gyártók. Ez 2012 augusztusában 1,5 milliárd szál volt. Idén augusztusig 6,7 milliárd darab fogyott, míg tavaly összesen 12,5 milliárd szál. Növekedett viszont a szivarok forgalma: míg tavaly augusztusban 36 millió fogyott, most 54 millióról tanuskodik az adóhatóság táblázata. Már a júliusi adatok is drámai visszaesést mutattak, akkor csak 623 millió szállat szívtak el a magyarok, míg tavaly júliusban 1,3 milliárd szálat. Mindez egyertelműen a trafikrendszer eredménye, hiszen még júniusban is 1 milliárd szálat árultak a legális piacon. Ennyien azonban aligha szoktak le a dohányzásról. A dohány iránti igényt mutatja az is, hogy idén hozzávetőleg 400 tonnányi dohányt loptak el, ennek jelentős részét még a földekről. A legális felvásárlási ár többszörösét kínálják a feketepiaci szereplők a hazai dohánytermesztőknek.
Egy hét múlva újabb 162 településre kiírt 180 koncesszió nyertesét hirdeti ki a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt.. A harmadik körös pályázaton hússzoros volt a túljelentkezés: 3824 darab érvényes pályázat érkezett be. A 2014-es költségvetés törvényjavaslatából az is kiderült, hogy a dohánytermékek kiskereskedelmének koncessziós díjából 826 millió forint bevételre számít a kormány. Ez némileg alultervezettnek tűnik, hiszen kétezer fős településig 100 ezer forint, tízezer fős településig 160 ezer forint, tízezer fő feletti településen 200 ezer, míg Budapesten és a megyeszékhelyeken 240 ezer forint a koncessziós díj évente. Számításaink szerint csak a budapesti 880 trafiknak 211 millió forintot kell fizetnie, a debreceni 104 dohányboltnak pedig 25 millió forintot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.