BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Hogyan fürdessünk malacot?

Hosszas előkészítő munka után „Hogyan fürdessünk malacot?" címmel jelent meg a reklámkészítés gyakorlati kézikönyve, Luke Sullivan reklámszakmai bestsellere.

A „reklámkészítők bibliája”-ként is aposztrofált könyv segítségével a szakmabeliek és az egyszerű halandók olyan élményekkel és gyakorlati tanácsokkal találkozhatnak, amelyek érthetőbbé, szerethetőbbé, megfoghatóvá teszik a „reklámcsinálás” művészetét.

A magyar kiadáson a White Rabbit Reklámügynökség kreatív igazgatója, a fordítást jegyző Kovács Levente egy éven át dolgozott. Lapunknak elmondta, az egyik legfontosabb szempont, hogy az emberek mindennapjaihoz igazítva, élményt tudjanak nyújtani a fogyasztóknak. Ez azonban nagyon sok reklámban nem található meg.

Halász Gyula, reklámtanácsadó kiemelte, hogy fontos a szakmai tudás, de nem elegendő. Ha valaki csak ez alapján akarja felépíteni marketingstratégiáját, az nagyon kevés a sikerhez. Hozzátette, az ötletfelismerés a folyamat legnehezebb pillére, de ha sikerül saját szubjektumunk csatáján felülkerekedni, akkor nagy eséllyel elindultunk a jó úton.

Mégis mit adott a könyv a fordítónak és a kiváló szakembereknek? Struktúrát és szervezettséget – mondták egybehangzóan. A kreativitás és a szakmai tapasztalat mellett a józan paraszti ész ugyanolyan fontos eleme a tervezés során.

Arra a kérdésre, hogy vajon mi lehet a buktató és mi az, ami egy reklámtervezés folyamán problémát jelenthet, mindketten ugyanazokat a gyakran előforduló hibákat említették válaszukban. A félelmet, az állandó megfelelési kényszert, ami a legtöbb tervezőre jellemző. Nagyon fontos a bizalom kiépítése a megrendelő és az ügynökség között, a kölcsönösség, mert enélkül nehéz megtalálni a cég számára a legjobb megoldást.

Halász Gyula elmondta, a rádióreklám megcsappanása már évek óta tapasztalható folyamat, és a televíziós reklámok még mindig előkelőbb helyet foglalnak el, mint az online termékelhelyezések. Míg 8-10 évvel ezelőtt az internet volt a hirdetők mumusa, addig ezt a szerepet a rádió tölti be. Hozzátette, Ausztriában jóval magasabb szinten áll a rádióreklámozás, ott még nem vált elavulttá a rádióban való hirdetés.

A legnagyobb változás, amiben mindketten egyetértettek, az az interaktivitás, vagyis, hogy a néző szinte azonnal vissza tud jelezni a cégeknek.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.