„Márpedig ez a fajta ellenőrzés az eddigiekben sem bizonyult hatékonynak” – hangoztatta Ligeti. A TI jogi vezetője szerint a nem állami kampánypénzeknek – ezek mértéke fordítottan arányos az állami kampányhányaddal, a nagyobb pártoktól a kisebbek felé haladva 294 millió forinttól 823 millió forintig terjedhet – még a forrása sem válik ismertté.
A jogszabályban pozitív elemnek mondható Ligeti szerint, hogy a pártlisták állami támogatásánál nagy összegű közpénz pártkampányok céljára való felhasználást írják elő, ami kifehérítheti a kampányt. Negatívum viszont, hogy ezt az összeget a pártok nehezen ellenőrizhető készpénzben kapják meg. A kampánypénzek elcsalását lehetővé teszi a visszafizetési kötelezettség hiánya is.
Ligeti hangoztatta, hogy a kampányfinanszírozás új szabályai számos kampánykorrupciós kockázatról nem vesznek tudomást. Így egy párt kiszervezheti hozzá közel álló civil szervezeteinek a kampány egyes feladatait, már a hivatalos kampányidőszak előtt, hirdetéseik költségei pedig titokban tarthatóak. A minisztériumok, az állami hivatalok és vállalatok is megjelentethetnek kormánypártokat támogató hirdetéseket. A TI jogi vezetője a jogszabály hiányosságnak tartotta azt is, hogy nem foglalkozik az önkormányzati és az európai parlamenti választások kampánykiadásaival.
A TI korábbi, nagyon konzervatív becslése szerint a nagy pártok az akkor lehetséges 386 millió forint helyett mintegy másfélmilliárdot költöttek a 2010-es kampányban, a helyi média, az óriásplakátok vagy éppen a kampányrendezvények költségeit nem is vették teljes körűen számba.
Egy pénteki kormányrendelet beemelte a reklámok közé a választási plakátokat is, megtiltották a főutak, autópályák mentén például a közvilágítási-, villany- és telefonoszlopokra is elhelyezni a kampányhirdetéseket.
Egy pénteki kormányrendelet beemelte a reklámok közé a választási plakátokat is, megtiltották a főutak, autópályák mentén például a közvilágítási-, villany- és telefonoszlopokra is elhelyezni a kampányhirdetéseket.-->
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.