Továbbra is növekszik az online felületek aránya az álláspiacon, mára az internetes álláshirdetések szinte teljesen átvették a korábbi hirdetési formák szerepét. 2015 első negyedévében 45%-kal több önéletrajzot töltöttek fel a Profession.hu adatbázisba, mint tavaly, és 20%-kal emelkedett a havi látogatók száma. Ezzel párhuzamosan a nyitott pozíciók száma is 9 százalékkal emelkedett és 31 százalékkal több cég adott fel hirdetést.

A legtöbb munkavállalót értékesítési, kereskedelmi pozíciókban keresnek. A meghirdetett állások száma alapján tavalyhoz képest a szakmunka kategória felzárkózott a második helyre. Képzettség tekintetében a leggyakoribb elvárás az 1-3 év közötti szakmai tapasztalat, illetve a főiskolai végzettség.

Az értékes munkavállalókért a cégek is egyre több követ megmozgatnak, és rendkívül aktívan használják az online adatbázisokat. A tavalyi első negyedévi adatokkal összehasonlítva a cégek 56%-kal többet kerestek az állásportálra feltöltött önéletrajzok között. Míg a legtöbb pozícióba fejlesztőket, könyvelőket, illetve IT munkatársakat keresnek a cégek, a legtöbb jelentkezés továbbra is adminisztrációs, irodai munkákra érkezik, ezt követik az értékesítés, valamint a gyártás és szállítás kategóriák. Nyelvtudást tekintetve a kereső-kifejezések között az angolt szorosan követi a francia (14%), illetve az olasz (13%) nyelv. A legtöbb hirdetést országos szinten a tanácsadó cégek adták fel, a legnagyobb 10 hirdető között mellettük a Bosch Csoport és a Vodafone szerepeltek.