Közélet

Új útra terelné a kormány a nemzetközi áruforgalmat

A nemzetközi áruforgalom optimálisabb elvezetése érdekében az M1-es, az M0-s és az M5-ös főváros környéki szakaszainak tehermentesítésére új félgyűrű létesítését kezdeményezte a kormány — mondta el a Magyar Nemzetnek Mosóczi László, az innovációs tárca államtitkára.

Megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között

– mondta a Magyar Nemzet kérdésére az innovációs és technológiai tárca államtitkára. Mosóczi László közölte, hogy a kormány már döntött a fejlesztésről. A kérdésre, hogy miként illeszkedik ez a gyorsforgalmiút-fejlesztés a kormány meghirdetett céljaihoz, vagyis a határátkelők, illetve a megyeközpontok eléréséhez, az államtitkár azt mondta,

a nemzetközi tranzitforgalom növekedése miatt újfajta gondolkodásra van szükség a gyorsforgalmi hálózat továbbépítése során.

Fotó: MW

Mint ismert, hazánkat több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. Az útdíjszedő NÚSZ adataiból a lap úgy tudja, hogy az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez:

tavaly az e-útdíjrendszerben a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek úthasználatából bruttó 234 milliárd forint bevétel folyt be, ennek 52 százalékát külföldiek fizették.

Balkán félkör körgyűrű teherforgalom
Kapcsolódó cikkek