Megvalósíthatósági tanulmány készül az M1-es autópályából Komáromnál leágazó 13-as és 81-es, továbbá a Székesfehérvártól délre induló 63-as főút kétszer két sávosra alakítására a meglévő nyomvonalakon, így létrejönne egy településeket elkerülő gyorsforgalmi összeköttetés az M1-es és a szintén előkészítés alatt álló M8-as autópálya között
– mondta a Magyar Nemzet kérdésére az innovációs és technológiai tárca államtitkára. Mosóczi László közölte, hogy a kormány már döntött a fejlesztésről. A kérdésre, hogy miként illeszkedik ez a gyorsforgalmiút-fejlesztés a kormány meghirdetett céljaihoz, vagyis a határátkelők, illetve a megyeközpontok eléréséhez, az államtitkár azt mondta,
a nemzetközi tranzitforgalom növekedése miatt újfajta gondolkodásra van szükség a gyorsforgalmi hálózat továbbépítése során.
Mint ismert, hazánkat több nemzetközi közlekedési folyosó érinti, a legnagyobb átmenő forgalom Németország és a Balkán, valamint Törökország között zajlik. Ez azt jelenti, hogy Hegyeshalom és Nagylak között haladnak a teherautók a legnagyobb számban, jelenleg az M1-esen, az M0-s nyugati és déli szektorában, valamint az M5-ösön. Az útdíjszedő NÚSZ adataiból a lap úgy tudja, hogy az úthálózaton díjat fizető teherautók több mint fele tranzitszállítást végez:
tavaly az e-útdíjrendszerben a 3,5 tonna feletti tehergépjárművek úthasználatából bruttó 234 milliárd forint bevétel folyt be, ennek 52 százalékát külföldiek fizették.