Falakba ütközött a bányászóriások kampánya a nőkért
Nem vonzó a női dolgozók számára, hogy kevés a rugalmasság és a karrier lehetőség, illetve a „macsó kultúra” is erőteljes a bányászok között.
V.D.
2021.06.10, 19:45
Megosztom a cikket
Falba ütközött a nagy bányászcégek kezdeményezése, amivel több nőt akartak az ágazatba csábítani. A világ egyik leginkább férfiak által dominált szakmájában rengeteg hiány van több kulcsfontosságú pozícióban is.
Az olyan bányászóriások, mint a BHP csoport, a Rio Tinto és a Freeport-McMoRan vállalatok külön gyakornoki programokkal, közvetlen toborzással és rugalmas munkakörülményekkel próbáltak több hölgyet vonzani a területre, hogy betöltsék az üresedéseket.
Ugyanakkor a The Wall Street Journal elemzése alapján a kormányzati és vállalati adatok azt mutatják, hogy
az elmúlt évtizedben platózott a nők száma az iparágban, sőt egyes cégeknél még vissza is esett a kezdeményezések ellenére.
Fotó: Shutterstock
Nem vonzó a női dolgozók számára, hogy kevés a rugalmasság és a karrier lehetőség, miközben akár hónapokra is távol kell maradni az otthonuktól a munka miatt.
A másik jellegzetes probléma amit a lapnak említettek, hogy a „macsó kultúra” is erőteljes a bányászatban, aminek eredményeképpen kevesebb a lehetőség és az egyenlőség is, illetve a férfi kollégák esetenként zaklatják is hölgy kollégáikat – írja az üzleti portál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.