Január elsejétől a lakossági ügyfelek kezdeményezhetik, hogy okmányadataik változtatásairól elektronikusan kapjanak értesítést a velük szerződésben álló közművek és cégek. Ezzel kiválthatják a közmű-, vagy a telekom-szolgáltatóknál a személyes ügyintézést. Az adataik változását elég lesz egyszer bejelenteni valamelyik kormányablakban, és az állampolgárok felhatalmazása alapján a kormányhivatal a szerződött szolgáltatónál elvégzik a munkát az emberek helyett.

A szolgáltatás indulását beharangozó keddi budapesti rendezvényen Ágostházy Szabolcs, a Miniszterelnökség európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkára mérföldkőnek nevezte a projektet, amellyel az állam már nemcsak saját adminisztratív eljárásaiban segít az embereknek, hanem a privát szolgáltatók esetében is érdemi támogatást kíván nyújtani.

Fotó: Nagy Norbert / Fejér Megyei Hírlap

Első ütemben magánszemélyeket támogatnak a szolgáltatással a közmű- és a telekommunikációs szektor szereplőinek bevonásával

 – mondta az államtitkár.