A Budapest Fejlesztési Központ közbeszerzést írt ki az 1,35 kilométer hosszú Kelenföldi Duna-parti sétány tervezésére. 

A Galvani utca vonalában építendő új Duna-híd beruházásához kapcsolódva, a budai hídfőnél tervezett parkos területet északra és délre is kiterjesztve a Duna mentén végighúzódó zöld, gyalogos és kerékpáros folyosó sokat emelhet a XI. kerület egykori ipari, rozsdazónás, napjainkban gyors ütemben beépülő délkeleti részének élhetőségén, pihenési, sportolási, rekreációs lehetőséget nyújtva a közelben felépült, épülő és tervezett lakóparkok, illetve egész Újbuda lakóinak. Budapest egésze számára a Dunához való hozzáférést, a folyó menti rekreációs lehetőségek bővítését is szolgálja egy újabb, elhanyagolt és ipari funkciókkal terhelt Duna-part hozzáférhetővé tétele a part egyes szakaszain napjainkban például betonkeverő-telep működik – közölte Vitézy Dávid a Facebook-oldalán.

Az izgalmas tervezési munkára felkészült mérnök-tájépítész csapatot keresnek.

A Kopaszi-gát 2006-ban kezdődő beruházása a főváros alighanem legkedveltebb új zöldterületét hozta létre, ahol mindig lehet sétálókkal, futókkal, bringázókkal, napozókkal találkozni a vendéglátóhelyek látogatóin kívül. Egy évtizeddel később a fejlesztés átterjedt a Lágymányosi-öböl túlpartjára is, a BudaParthoz és a MOL Campushoz kapcsolódva az Öböl utca vonalában is kialakult egy autómentes, kikapcsolódást szolgáló sáv futópályával, sétánnyal, fűvel, fákkal és az ideköltözött Dürer Kerttel. A terület népszerűségéhez egészen biztosan hozzájárul, hogy közvetlenül a Dunával érintkezik, 

ma a fővárosban itt a legszervesebb a kapcsolat a folyóval.

Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala

A Kelenföldi Duna-parti sétány tervezésére ezért Fürjes Balázs államtitkár felkérte a BFK-t. A Hengermalom út vonalától indulhat majd a sétány, ahol a magánberuházó egy gyalogoshidat tervez a Kopaszi-gát végéről a partra, a tervek szerint ehhez kapcsolódna az új rakparti sétány, de amíg a híd nem készül el, az új sétány akkor is betöltheti funkcióját az új ingatlanfejlesztési zóna felől induló, Öböl utcai zöld sávhoz csatlakozva. 

A közbeszerzésen győztes tervezőre kettős feladat vár, 

a kezdőponttól az Árasztó útig, más szóval a kelenföldi szakaszon egészen a kiviteli tervekig kell eljutnia, hogy utána kezdődhessen is akár az építkezés. Ennek az 1,35 kilométeres szakasznak körülbelül a közepén az egyébként 20–30 méter széles parksáv kiszélesedik, itt lesz a Galvani híd budai hídfőjéhez kapcsolódó liget, ahová befut a hídra felvezető utat kísérő fasor is. 

Fotó: Vitézy Dávid Facebook-oldala

A Kelenföldi Duna-parti sétány most induló tervezésénél – ahogy más fejlesztéseinknél is – sokat fogunk még egyeztetni a kerülettel és az érdekelt lakókkal, a sétány majdani használóival. A tenderkiírás műszaki részeit a Fővárossal és a XI. kerülettel egyeztettük, jóváhagyásukat bírja a koncepció – közölte Vitézy Dávid.