A Magyar Nemzeti Bank elnökének kétkötetes Olvasó–Naplója közel kétszáz, 2002 és 2008 között született különleges könyvismertetőt tartalmaz, amelyeket saját gondolataival (palackposta-üzeneteivel) egészített ki. A hivatkozott művek és szerzők a geopolitika és a gazdaságtörténet legérdekesebb kérdéseit, a világgazdaság fejlődésének lehetőségeit és dilemmáit tárják fel.
A két kötetben többek között olyan Nobel-díjas gondolkodók üzenetei jelennek meg, mint Joseph Stiglitz, aki a Világbank alelnöki posztjától és a 2001-es közgazdasági Nobel-díjtól eljutott a globalizáció átfogó bírálatáig, vagy Paul Krugman, aki azt állítja, hogy a világgazdaság ma elhúzódó, nagy recessziót él át, amely csak addig nem csap át globális gazdasági összeomlásba, amíg az Amerikai Egyesült Államok, Európa és Kína kivédik a gyengébb területeken újból és újból fellépő válságok hullámveréseit.
A jövő tekintetében a szerző Richard Floridát idézve kiemeli a kreativitás mindent felforgató, fontos szerepét. Számos alkalommal hivatkozik Alvin Tofflerre, a 20. század kiemelkedő jövőkutatójára és Richard Koch amerikai közgazdászmenedzsment-szakértőre. Koch finomította tovább a Pareto-elv híres 80/20 szabályát, amelynek kapcsán Matolcsy György kiemeli, hogy a modern világ azóta szakított az arányosság elvével, és ráirányítja az olvasó figyelmét a kevesebb több elvére: aki valamibe egy adott arányon túl fektet be időt, pénzt, energiát, érzelmet, az nem kap arányosan többet az eredményből, ellenkezőleg: még abból is veszít, amit addig elért. Ennek mentén pedig azt is kifejti, hogy alaposan vizsgáljuk meg, melyik az a 20-30 százalék, ami a 70-80 százalékot hozza. Végül felhívja a figyelmet arra is, hogy a tudás, az oktatás és a tehetségfeltárás terén áll előttünk a legtöbb kihívás.
A könyvelemzésekhez kapcsolódó palackposta-üzenetekben Matolcsy György Magyarország fejlődéséhez ad muníciókat és kitörési javaslatokat. A világban zajló események összefüggéseinek és a történelem sajátos fordulatainak feltárásával a szerző személyes inspirációi segítenek bennünket abban, hogy elhelyezhessük és szükség esetén (újra)tájoljuk saját értékeinket, képességeinket és motivációinkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.