Tragikus baleset történt kedden este, a Hernád InterCityről leesett egy ember Csobád és Ináncs között, aki a helyszínen életét vesztette – írta a Boon

Daily Life In Budapest
Fotó: NurPhoto via AFP

Akkor még nagyon homályosak voltak az információk, közleményében így tájékoztatott az elsődleges információk alapján a Mávinform: március 5-én, kedden este a Budapestről Kassára tartó Hernád InterCity ütközőjén utazott két ember, majd az egyikük leesett és meghalt. A MÁV Zrt. Kommunikációs igazgatósága a portál megkeresésére szerdán azt válaszolta, hogy a szerelvény utolsó kocsijának hátsó saroklépcsőjére Halmaj állomáson kapaszkodott fel két ember.

Vészfékezéssel állt meg a szerelvény

Próbáltuk megtudni: a mozgó járműre kapaszkodtak-e fel, vagy a még álló helyzetben lévőre, de erre nem válaszoltak. Azt azonban leírták, hogy egy szemtanú bejelentésére a vasúttársaság forgalomirányítása intézkedett a vonat azonnali megállításáról. Azt is kiemelték: a szerelvény Csobád és Ináncs között vészfékezéssel állt meg, de addigra az egyik ember a nagy sebességgel haladó vonatról leesett és a balesetben meghalt.

A balesetben érintett IC utasait Ináncstól pótlóbusz szállította tovább, a Miskolc–Hidasnémeti vonalon jelentős késésekkel kellett számolni.

Arra is kíváncsiak voltunk, hogy pontosan mit vizsgálnak, azonban erre csak annyit írtak:

A baleset vizsgálata folyamatban van.

A Boon megkereste a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányságot is az üggyel kapcsolatban. Dobi Tamás sajtószóvivő elmondta, az Encsi Rendőrkapitányság általános közigazgatási rendtartás keretein belül vizsgálja a rendkívüli haláleset körülményeit, mert bűncselekmény nem merült fel.

A portálnak sikerült elérnie az esetet túlélő másik férfit, aki a vonatra felkapaszkodott. Mint kiderült, szerencsétlenül járt társával munkatársak voltak, és hazafelé utaztak a szerelvénnyel. 

Megállt Halmajon a szerelvény, itt le szoktunk szállni cigarettázni, mert általában öt-tíz perces késes miatt be szokott várni egy másik vonatot, így úgy gondoltuk, lesz elég időnk

– mondta. Azt is elmesélte, hogy a korábbiaktól eltérően most nagyon hamar elindult a vonat, az időközben elhunyt kollégája szólt neki, hogy kapaszkodjanak fel. 

Még lassan ment a vonat, amikor mindketten felkapaszkodtunk, de már ő szólt, hogy nem bírja magát tartani, így leesett, én is nehezen bírtam ki

– mondta.

A borsodi lap arra is rákérdezett, hogy próbáltak-e segítséget kérni, erre azt válaszolta, hogy nem tudtak, mert a telefont sem lehetett elővenni, mivel két kézzel kapaszkodott, annyira erős volt az oldalszél. 

Utólag visszagondolva, nagy butaság volt, mert ha ott is maradunk, akkor sem történik semmi, a csomagjaink ugyan fent maradtak, de ez egy hirtelen jött hibás ötlet volt

– tette hozzá.

Ez Magyarország húsz legveszélyesebb útszakasza

Összesen 79 baleseti gócpontot azonosított hazánk területén a Magyar Közút, amely három év adataiból készített elemzést.