BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Felkapaszkodtak az InterCity ütközőjére, egyikük meghalt – megszólalt a túlélő

Két férfi felkapaszkodott a Budapestről induló InterCity hátsó ütközőjére, egyikük meghalt. A szerelvény száz kilométeres sebességgel haladt, amikor az 57 éves férfi leesett, esélye sem volt a túlélésre.

Tragikus baleset történt kedden este, a Hernád InterCityről leesett egy ember Csobád és Ináncs között, aki a helyszínen életét vesztette – írta a Boon

Daily Life In Budapest
Fotó: NurPhoto via AFP

Akkor még nagyon homályosak voltak az információk, közleményében így tájékoztatott az elsődleges információk alapján a Mávinform: március 5-én, kedden este a Budapestről Kassára tartó Hernád InterCity ütközőjén utazott két ember, majd az egyikük leesett és meghalt. A MÁV Zrt. Kommunikációs igazgatósága a portál megkeresésére szerdán azt válaszolta, hogy a szerelvény utolsó kocsijának hátsó saroklépcsőjére Halmaj állomáson kapaszkodott fel két ember.

Vészfékezéssel állt meg a szerelvény

Próbáltuk megtudni: a mozgó járműre kapaszkodtak-e fel, vagy a még álló helyzetben lévőre, de erre nem válaszoltak. Azt azonban leírták, hogy egy szemtanú bejelentésére a vasúttársaság forgalomirányítása intézkedett a vonat azonnali megállításáról. Azt is kiemelték: a szerelvény Csobád és Ináncs között vészfékezéssel állt meg, de addigra az egyik ember a nagy sebességgel haladó vonatról leesett és a balesetben meghalt.

A balesetben érintett IC utasait Ináncstól pótlóbusz szállította tovább, a Miskolc–Hidasnémeti vonalon jelentős késésekkel kellett számolni.

Arra is kíváncsiak voltunk, hogy pontosan mit vizsgálnak, azonban erre csak annyit írtak:

A baleset vizsgálata folyamatban van.

A Boon megkereste a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányságot is az üggyel kapcsolatban. Dobi Tamás sajtószóvivő elmondta, az Encsi Rendőrkapitányság általános közigazgatási rendtartás keretein belül vizsgálja a rendkívüli haláleset körülményeit, mert bűncselekmény nem merült fel.

A portálnak sikerült elérnie az esetet túlélő másik férfit, aki a vonatra felkapaszkodott. Mint kiderült, szerencsétlenül járt társával munkatársak voltak, és hazafelé utaztak a szerelvénnyel. 

Megállt Halmajon a szerelvény, itt le szoktunk szállni cigarettázni, mert általában öt-tíz perces késes miatt be szokott várni egy másik vonatot, így úgy gondoltuk, lesz elég időnk

– mondta. Azt is elmesélte, hogy a korábbiaktól eltérően most nagyon hamar elindult a vonat, az időközben elhunyt kollégája szólt neki, hogy kapaszkodjanak fel. 

Még lassan ment a vonat, amikor mindketten felkapaszkodtunk, de már ő szólt, hogy nem bírja magát tartani, így leesett, én is nehezen bírtam ki

– mondta.

A borsodi lap arra is rákérdezett, hogy próbáltak-e segítséget kérni, erre azt válaszolta, hogy nem tudtak, mert a telefont sem lehetett elővenni, mivel két kézzel kapaszkodott, annyira erős volt az oldalszél. 

Utólag visszagondolva, nagy butaság volt, mert ha ott is maradunk, akkor sem történik semmi, a csomagjaink ugyan fent maradtak, de ez egy hirtelen jött hibás ötlet volt

– tette hozzá.

Ez Magyarország húsz legveszélyesebb útszakasza

Összesen 79 baleseti gócpontot azonosított hazánk területén a Magyar Közút, amely három év adataiból készített elemzést.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.