Hann Endre, a Medián ügyvezetője félrevezetőnek nevezte saját felmérési eredményét. Szerinte nem Magyar Péterék erősödtek, hanem a Fidesz gyengült, de a kormánypárti szavazók nem „áramlottak át” a Tiszához.
A Medián vezetője aztán konkrétan lenullázta a saját felmérésük hitelességét, amikor azt fejtegette, hogy a Fidesz látszólagos gyengülése az elmúlt másfél évtizedben mindig abban mutatkozott meg, hogy valamivel kevesebb volt a biztos szavazójuk – írta a Magyar Nemzet.
„Ugye ezt emelik ki a hírek, ezt a 11 százalékos különbséget, ami azért egy kicsit félrevezető, mert egy kisebb mintarészre vonatkozik, ezért nagyobb a hibahatára is” – mondta Hann Endre. A Klubrádió csütörtök reggeli műsorában úgy fogalmazott, hogy a közvélemény-kutatásoknak van befolyásoló hatásuk, mert felhívják a figyelmet egy változásra. A „bandwagon effect” kifejezést említette, ami azt jelenti, hogy
az ilyen felmérések hatására az emberek szívesebben „felszállnak arra a vonatra”,
ami a többség szerint jó irányba megy, vagyis csatlakoznak egy tendenciához, esetünkben a Tisza Párt erősödéséhez. A Magyar Nemzet megjegyzi: fenti gondolatmenettel Hann Endre gyakorlatilag igazolta azt a korábbi információnkat, hogy létrejött egy manipulációs kerekasztal, vagyis a baloldali közvélemény-kutató cégek szervezetten, összehangoltan befolyásolják a közvéleményt.
A teljes adást a Klubrádió oldalán hallgathatják meg.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.