„A hétfő mindig nehéz. Reggel vezetői értekezletek, délután parlament és amikor időm van, akkor intézem a Lázárinfón kapcsán felszaporodott ügyeket” – fogalmazott Lázár János a Facebookon hétfőn.
Az építési és közlekedési miniszter egy videóban elmondta: Pécsen megkeresték azzal, hogy 3,5 tonna fölötti oldtimereknek ne kelljen útdíjat fizetniük. „Ráadásul Debrecenben van vizsgalehetőség, tehát sokat kell útdíjköteles szakaszon közlekedniük” – tette hozzá.
„Megbeszéltük a kollégáimmal:
a 3,5 tonna fölötti oldtimer járműveknek elengedjük az útdíjat. Valószínűleg néhány tucat vagy maximum száz darab ilyen jármű lehet”
– közölte Lázár János. Hozzátette, „nem ez fogja kilyukasztani a költségvetést”.
Az építési és közlekedési miniszter azt is mondta, hogy köszönik az oldtimereseknek azt a munkát, hogy a magyar járműgyártás remekműveit részben megmenteni.
Korábban azt is megírtuk, hogy megjelent a közbeszerzési felhívás a budai fonódó villamos második ütemének kivitelezésére, azonban a kiíró nem a főváros, hanem Lázár János vezetése alatt álló építési és közlekedési minisztérium. Budapest korábban ugyanis lemondott a beruházás megvalósításáról.
Nem ez az első kedvezmény, amit Lázár János a elmúlt időszakban bejelentett az autópálya-matricák kapcsán. Március közepén számoltunk be arról, hogy eldőlt, hogyan kompenzálják az autópályamatrica-tulajdonosokat Borsod vármegyében.
Az ügy előzménye messzire nyúlik vissza. Még 2021-ben 180 milliárd forintos költségvetéssel adták át az M30-as autópálya Miskolc feletti, Kassa és a szlovák határ felé vezető 57 kilométeres szakaszát.
Miskolc és Szikszó között azonban az autópálya egyik szakaszát már két és fél évvel az átadása után, 2024. február végén le kellett zárni, mert az út egy 150 méteres szakaszon megcsúszott. Azóta csak terelőutakon lehet közlekedni ezen a szakaszon.
Lázár János bejelentette: extrém olcsó lesz az egyik vármegyei autópálya-matrica – ez az új ár
Régóta húzódó ügy végére került pont. Lázár János megígérte és most be is tartotta: kárpótolják azokat az autópályamatrica-tulajdonosokat, akiket hátrányosan érint az M30-as autópálya lezárása.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.