Jelentősen többet interneteznek a magyarok a járvány hatására
A tavalyi év végén már a magyarok háromnegyede vásárolt vagy kommunikált interneten, míg a teljes lakosság 85 százaléka használta a világhálót.
V.D.
2021.01.26, 20:21
Megosztom a cikket
Az internet és a digitalizáció évek óta jelentősen terjed életünk minden területén, azonban a tavalyi évben berobbant koronavírus-világjárvány számottevően megdobta a magyarországi internetfelhasználók arányát, így
2020 végén már a hazai népesség 85 százaléka használta a világhálót.
Nem volt ez másképpen a kontinens más országaiban sem, az európai lakosság 87 százaléka szörfölt a hálón a tavalyi év végére – mutat rá az Eurostat friss felmérése.
Fotó: Shutterstock
Az Európai Unió statisztikai hivatalának adatai alapján 16 és 74 éves kor között az európaiak 87 százaléka használta a hálót valamilyen formában az elmúlt három hónapban.
A legmagasabb internethasználatot Dániában találtak 99 százalékkal, ezzel szemben Bulgáriában mérték a legalacsonyabb, 70 százalékos mutatót.
Magyarországon 85 százalékra emelkedett az internetfelhasználók aránya a 2019-es 80 százalékról.
Fotó: Eurostat
2020-ban uniós szinten az internetes levelezéshez (74 százalék) az állampolgár közel háromnegyede használta a világhálót.
Majd a termékekről és szolgáltatásokról való tájékozódás (69 százalék), és üzenetküldő alkalmazások (68 százalék) voltak a legnépszerűbbek az online térben, azonban jelentős volt a digitális hírfogyasztás (65 százalék), és telefon- vagy videóhívások (60 százalék) aránya is.
Az emberek több mint fele használt valamilyen digitális platformot a bankoláshoz (57 százalék), zenehallgatáshoz (56 százalék) és egészségügyi informálódáshoz (55 százalék) Európában.
Mindeközben Magyarországon is megnőtt a népességarányos internetfelhasználás átlagosan 5 százalékponttal, ahogy az alábbi diagramon látható a 2019-es és 2020-as adatok alapján.
Fotó:
A magyar népesség háromnegyede használta az internetet termékekről vagy szolgáltatásokról való tájékozódáshoz (76 százalék), internetes levelezéshez (75 százalék) és közösségi médiához (74 százalék).
A legnagyobb arányban az internetes kereskedelem növekedett 15 százalékponttal, így tavaly már több mint minden negyedik eladott termék a világhálón talált gazdára.
Mindeközben az online tanulás is 13 százalékponttal erősödött 2019-hez képest, de hét-hét százalékpontos emelkedést mértek a telekommunikáció és a kereskedelmi tájékozódás területein is a vizsgált időszakokban.
Ne maradjon le a Világgazdaság híreiről, olvassa őket mindennap!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.