Minden korábbi rekordot megdöntött a Budapest Airport első negyedéves utasforgalmi növekedése; a 16,9 százalékos bővülés majdnem háromszorosan meghaladja az Európai Uniós repülőterek 6,2 százalékos növekedési átlagát.
A számok mögött a jól teljesítő magyar gazdasági mutatók, Magyarország egyre erősödő turisztikai vonzereje és a budapesti repülőtér erőteljes légitársasági marketing tevékenysége a magyarázat, aminek köszönhetően egyre több új légitársaság érkezik Magyarországra, a régiek pedig sorban emelik a járatszámokat vagy a kapacitást.
Kevés híján majdnem hárommillió utas indult és érkezett a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér termináljairól az év első három hónapjában, ami 16,9 százalékkal több, mint tavaly ilyenkor.
Ezt a kivételes teljesítményt a Repülőterek Nemzetközi Tanácsának európai tagozata is külön sajtóközleményben emelte ki.
A gyors növekedés áprilisban sem torpant meg, hiszen újabb 16 százalékos bővülést mértek ebben a hónapban is. Áprilisban indította el napi ötödik járatát Varsóba a LOT lengyel légitársaság, a német Lufthansa napi ötről hatra emelte a Frankfurtba közlekedő járatai számát, amelyeket legtöbbször a nagyobb kapacitású Airbus A321-sel teljesítenek.
Az új járatok közül érdemes megemlíteni a Ryanair észak-spanyolországi santanderi járatát, illetve a Wizz Air norvégiai Stavangerbe repülő gépeit. A német airBerlin légitársaság csődje nyomán nem maradt légi összeköttetés nélkül a német főváros sem: az easyJet mellett a Wizz Air és a Ryanair is repül ezen az útvonalon.
Az utazás kényelmét pedig nagymértékben növeli, hogy nyárra elkészülnek a belső felújítások a 2A és a 2B területén, augusztus elején pedig átadják a forgalomnak a nem-schengeni járatokat kiszolgáló, 2B oldali utasmólót.
Nagy volt a forgalom Ferihegyen
Jelentősen, mintegy 24 százalékkal nőtt áprilisban a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren kezelt áru mennyisége az előző év azonos időszakához viszonyítva, az utasforgalom ismét kétszámjegyű bővülést produkált.