Logisztika

Saját buszokat gyárthat a BKV

Az Ikarus Egyedivel való szerződésének bedőlése után a BKV újraindítja korábbi buszösszeszerelő üzemét, amellyel évente néhány tucat új buszt tudna gyártani.

Újraindítaná a Budapesti Közlekedési Vállalat (BKV) a buszösszeszerelő részlegét – írja a Népszava. A BKV nem kommentálta a lap információját, azonban a Népszava úgy tudja, hogy a BKV vezetése nemrégiben már levélben fordult a városvezetéshez, hogy újraindulhasson a korábban befagyasztott összeszerelő tevékenysége. Ezzel a közlekedési vállalat évente néhány tucat új buszt tudna saját használatra legyártani.

A lap szerint a BKV döntésének köze van ahhoz, hogy

a korábban Mabi-Bus néven futó Ikarus Egyedi Kft. július elején csődöt jelentett annak ellenére, hogy a BKV végül tőlük rendelt buszokat a két évvel ezelőtti metrópótlótenderen az olcsóbb lengyel Solaris-buszok helyett.

Az Egyedi buszait is a BKV-nak kellett volna készre szerelnie, és bár a csődöt jelentő buszgyártót a kormány stratégiailag kiemelt vállalattá nyilvánította, a BKV végül szerződést bontott velük.

Modulo M168 D típusú Ikarus buszok a BKV hazai gyártású metrópótló buszainak átadásán
Fotó: Balogh Zoltán / MTI

A Népszava azt is írja, hogy bár Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter egy kormányinfón úgy fogalmazott: „magyar buszgyártást akarunk, de ebben eddig kudarcot vallottunk.”

A lap hozzáteszi, hogy a BKV saját összeszerelésű buszparkja ugyanakkor csak részben oldaná meg a közlekedési vállalat szükségleteit, mert a fővárosi járműflotta súlyosan elöregedett.

Az Ikarus Egyedi régi üzlettársai pert indítanak

A többségi tulajdonos fél-fél százalékra csökkentette 39 százalékos részesedésüket, ezért pert kezdeményeztek.

 

BKV Ikarus Egyedi Kft.
Kapcsolódó cikkek