Logisztika

Érdemi együttműködést vár az autóklub a főpolgármestertől

Egyetértenek a fővárosi forgalom csökkentésével a tisztább környezet érdekében, de szerintük ez kizárólag az autósok érdeksérelmével nem megvalósítható.

A Magyar Autóklub országos elnöksége érdemi együttműködést vár a főpolgármestertől a budapesti közlekedés, így többek között a kerékpársávok kérdésében – tudatta a szervezet közleményben csütörtökön.

Az autóklub egyetért a fővárosi forgalom csökkentésével a zöldebb, tisztább, élhetőbb környezet érdekében, ám ezt nem kizárólag az autósok érdeksérelmével, hanem a feltételrendszer kiegyensúlyozott megteremtése és komplex együttes gondolkodás keretében látja megvalósíthatónak.

Az autóklub az élhető város előfeltételének tartja többek között

  • az M0 körgyűrű hiányzó szakaszának haladéktalan megépítését,
  • a belvárosi forgalomgeneráló beruházások mellőzését,
  • a lámparendszerek áteresztőképességének felülvizsgálatát
  • és a P+R parkolók bővítését.
  • Az autóklub fontosnak tartja, hogy a kerékpárosok bővülő jogai mellé kötelezettségek is járuljanak,

    mert jelenleg a beazonosíthatatlanság előnyei révén jelentős részük szabályismeret hiányában, de legalábbis a jogkövetés szándéka nélkül közlekedik az utakon. Hasznos lenne nyilvántartás vezetése és felelősségbiztosítás rendszeresítése, az általuk okozott károk megtérülése érdekében.

    Az autóklub javasolja, hogy a torlódások csökkentése érdekében kedvezményekkel támogassák a home office munkavégzést, a lépcsőzetes munkakezdést és az elektronikus ügyintézést.

    Ezeken a területeken mind a kormányzati, mind az önkormányzati szervezetek részéről lennének elvárható intézkedések.

    Fotó: Mónus Márton / MTI

    Az autóklub szerint felül kell vizsgálni és meg kell szüntetni a járványhelyzetet kihasználva ötletszerűen, valós társadalmi egyeztetés nélkül kialakított kerékpársávok jelentős részét. Többségük káros, fokozza a balesetveszélyt, a károsanyag-kibocsátást és társadalmi feszültséget keletkeztet, ami a rossz idő beálltával elviselhetetlenné válhat. Az élhető város modellje nem érhető el önmagában a kerékpáros közlekedés autóforgalom hátrányára történő támogatásával.

    Az autóklub felhívta a figyelmet a pozitív ösztönzés lehetőségére, például, hogy az autóját alkalmanként leállító autóvezető kedvezményesen utazhasson a BKK járatain.

    Az autóklub szerint elengedhetetlen a valós társadalmi párbeszéd, átgondolt döntéselőkészítés. „Mindezek hiányában minden voluntarista kezdeményezés kudarcra van/lesz ítélve.”

    Csalódottan szembesültünk azzal, hogy minden pozitív kezdeményezésünk és együttműködési szándékunk ellenére a Fővárosi Főpolgármesteri Hivatallal érdemi együttműködésre nem volt lehetőségünk. (...) Felkérjük T. Főpolgármester Urat, hogy a Magyar Autóklub fenti javaslatait, állásfoglalását a döntéselőkészítés keretében a továbbiakban méltassa érdemi válaszra

    – áll az autóklub közleményében.

    Budapesten az agglomerációval együtt több millió ember autózik, „kérjük a Főváros vezetését, hogy az eddiginél nagyobb empátiával kezelje ennek a mértékadó tömegnek az érdekrendszerét” – írta a Magyar Autóklub Elnöksége.

    Főpolgármesteri Hivatal magyar autoklub biciklisáv
    Kapcsolódó cikkek