Az autóbusz töltőberendezés-gyártóknak és -forgalmazóknak hétfőtől megnyílt a lehetőségük arra, hogy minősített partneri címet szerezhessenek, ezzel pedig részt vegyenek a Zöld busz program demonstrációs mintaprojektben – közölte Kaderják Péter, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) energia- és klímapolitikáért felelős államtitkára hétfőn.
A kormány a Zöld busz programban 36 milliárd forinttal támogatja az elektromos autóbuszok beszerzését.
A Klíma- és természetvédelmi akcióterv keretében meghirdetett Zöld busz program demonstrációs mintaprojektében első körben a buszgyártók és forgalmazók szerezhettek minősített partneri címet. A folytatásban a töltő-berendezéseket gyártó és forgalmazó piaci szereplők
2020. október 26-tól nyújthatnak be pályázatot termékeik minősítésére.
Kaderják Péter kiemelte: a felhívásban az elektromos autóbuszok töltésére alkalmas, legalább 100 vagy 150 kilowatt nagyteljesítményű egyenáramú töltő-berendezést forgalmazó cégek, cégcsoportok jelentkezését várják. A pályázaton sikeresen szereplő gyártók és forgalmazók termékei vehetnek majd részt a Zöld busz programot előkészítő demonstrációs mintaprojektben.
A mintaprojekt célja a tapasztalatszerzés az elektromos autóbuszok üzemeltetése és beszerzése, az infrastruktúra-kiépítés és a járművek töltése terén. Debrecenben már befejeződött, Békéscsabán pedig októberben indult el a Zöld busz demonstrációs program, amelynek keretében az utasok kipróbálhatják az elektromos járműveket, megtapasztalhatják a környezetkímélő közlekedés előnyeit.
Az összegyűjtött szaktudás és tapasztalat katalizátorszerepet tölthet be a tiszta és csendes elektromos autóbuszok még szélesebb körű elterjesztésében – mutatott rá Kaderják Péter. A kormány célja, hogy
tíz éven belül minden második busz környezetbarát legyen a nagyvárosok helyi közlekedésében.
A pályázatok benyújtására 2020. november 13-án 12 óráig van lehetőség. A pályázati felhívás a Zöld busz program hivatalos weboldalán érhető el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.