Logisztika

Megvan az ausztrál kapcsolat

Az Ekol az ausztráliai együttműködést egy üzleti partnere igényei alapján kezdeményezte, ezzel bekapcsolódhat Ausztrália, Új-Zéland és a Fidzsi-szigetek áruforgalmába.
Fotó: Ekol

Együttműködési megállapodást kötött az Ekol Logistic Kft. Ausztrália legnagyobb logisztikai szolgáltatójával, a C. T. Freight társasággal. Ezzel a török hátterű magyarországi vállalkozás bekapcsolódhat Ausztrália, Új-Zéland és a Fidzsi-szigetek áruforgalmába, főleg légi és tengeri áruszállításban kínálva komplex megoldásokat. A VG-nek adott válasza szerint az Ekol az ausztráliai együttműködést egy üzleti partnere igényei alapján kezdeményezte, és már megkezdte kiterjesztését cégcsoport más tagjaira is. A várható előnyöket firtató kérdés kapcsán a C. T. Freight-et profi partnernek nevezte Ausztrália és Óceánia térségében, amely megbízható szolgáltatást kínál az oda exportálóknak vagy onnan importálóknak. Van hűtőraktára és aktív a gyógyszer szegmensben is.

 

Az Ekol egyelőre az említett ügyfél rendszeres igényeire alapozva építi fel ausztráliai tevékenységét, és kezdett értékesíteni, de kezeli ausztráliai partnerének a térségbe irányuló légi és tengeri küldeményeit is.

Az Ekol csoport tevékenysége más távoli országokra is kiterjed, sok éve aktív például Kínában, a legutóbbi hírek szerint pedig a Maghreb térségben erősít. Február elején új intermodális útvonalat indított a törökországi Izmir és Alsancak kikötő, valamint Spanyolország között a DFDS társasággal úgy, hogy Marokkót is bekapcsolták az áruáramlásba. Az Ekolnak heti kétszer érkezik gyűjtőjárata Kölnből, Párizsból, Sète-ből és Barcelonából Tanger és Casablanca kikötőjébe, és heti három a tunéziai Radès kikötőjébe. A csoport ki kívánja alakítani líbiai és algériai árukapcsolatát is, így már a Maghreb térség majdnem minden országba kínálhat szállítási lehetőségeket. Ennek az összetett rendszernek a magyarországi Ekol a rendszeres barcelonai járatával a része, ezen az útvonalon is vállal rész és komplett rakományokat is.

A tavasztól a kínai szállítások kapcsán az Ekol is megtapasztalta a konténerhiány máig súlyos problémáját. Mint arról a Világgazdaság is beszámolt, a világjárvány miatti globális lezárások, majd újranyitások megbillentették az Ázsia és Európa közötti kereslet-kínálat egyensúlyát: 

míg keleten hatalmas a kereslet az üres eszközökre, addig Európából alig van visszaáramlás, emiatt folyamatosan nőnek az árak. 

A tengeri áruszállítás költségei már utolérték a vasúti fuvarozás díjait, bizonyos szállítási célpontok esetében meg is haladták azokat. A cég azonban – amely évek óta szoros üzleti kapcsolatot ápol keleti partnereivel – fix konténereket, de vasúti kapacitást is kínál ügyfeleinek.
 

logisztika ekol
Kapcsolódó cikkek