Együttműködési megállapodást kötött az Ekol Logistic Kft. Ausztrália legnagyobb logisztikai szolgáltatójával, a C. T. Freight társasággal. Ezzel a török hátterű magyarországi vállalkozás bekapcsolódhat Ausztrália, Új-Zéland és a Fidzsi-szigetek áruforgalmába, főleg légi és tengeri áruszállításban kínálva komplex megoldásokat. A VG-nek adott válasza szerint az Ekol az ausztráliai együttműködést egy üzleti partnere igényei alapján kezdeményezte, és már megkezdte kiterjesztését cégcsoport más tagjaira is. A várható előnyöket firtató kérdés kapcsán a C. T. Freight-et profi partnernek nevezte Ausztrália és Óceánia térségében, amely megbízható szolgáltatást kínál az oda exportálóknak vagy onnan importálóknak. Van hűtőraktára és aktív a gyógyszer szegmensben is.
Az Ekol egyelőre az említett ügyfél rendszeres igényeire alapozva építi fel ausztráliai tevékenységét, és kezdett értékesíteni, de kezeli ausztráliai partnerének a térségbe irányuló légi és tengeri küldeményeit is.
Az Ekol csoport tevékenysége más távoli országokra is kiterjed, sok éve aktív például Kínában, a legutóbbi hírek szerint pedig a Maghreb térségben erősít. Február elején új intermodális útvonalat indított a törökországi Izmir és Alsancak kikötő, valamint Spanyolország között a DFDS társasággal úgy, hogy Marokkót is bekapcsolták az áruáramlásba. Az Ekolnak heti kétszer érkezik gyűjtőjárata Kölnből, Párizsból, Sète-ből és Barcelonából Tanger és Casablanca kikötőjébe, és heti három a tunéziai Radès kikötőjébe. A csoport ki kívánja alakítani líbiai és algériai árukapcsolatát is, így már a Maghreb térség majdnem minden országba kínálhat szállítási lehetőségeket. Ennek az összetett rendszernek a magyarországi Ekol a rendszeres barcelonai járatával a része, ezen az útvonalon is vállal rész és komplett rakományokat is.
A tavasztól a kínai szállítások kapcsán az Ekol is megtapasztalta a konténerhiány máig súlyos problémáját. Mint arról a Világgazdaság is beszámolt, a világjárvány miatti globális lezárások, majd újranyitások megbillentették az Ázsia és Európa közötti kereslet-kínálat egyensúlyát:
míg keleten hatalmas a kereslet az üres eszközökre, addig Európából alig van visszaáramlás, emiatt folyamatosan nőnek az árak.
A tengeri áruszállítás költségei már utolérték a vasúti fuvarozás díjait, bizonyos szállítási célpontok esetében meg is haladták azokat. A cég azonban – amely évek óta szoros üzleti kapcsolatot ápol keleti partnereivel – fix konténereket, de vasúti kapacitást is kínál ügyfeleinek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.