BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Rosszkor törtek borsot munkavállalói az Uber orra alá

A Lyft és az Uber sofőrjei is munkabeszüntetésekkel követeltek maguknak magasabb béreket és jobb munkakörülményeket. Az Uber fuvarmegosztó vállalat számára kifejezetten rossz volt az időzítés, mivel pénteken lép a tőzsdére.

Munkabeszüntetéssel próbálták meg rávenni tegnap az Ubert és a Lyftet a két fuvarmegosztó vállalat sofőrjei, hogy emeljék a bérüket és tegyék biztonságosabbá a munkakörülményeiket. Az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban is sztrájkoltak, New Yorkban és Londonban például már a reggeli csúcsidőben sem reagáltak a munkába igyekvők megkeresésére. Az Ubert különösen érzékenyen érintheti a munkavállalók akciója, hiszen pénteken lép tőzsdére. A cég ezzel kapcsolatban már a sztrájk előtt is vállalt kompromisszumot, elállt ugyanis korábbi terveitől, és az eredetileg megcélzott 100-120 milliárd dolláros cégérték helyett már csak 90 milliárd dollárossal számol. A rivális Lyft mindeközben kedden számolt be arról, hogy az első negyedévben 1,1 milliárd dolláros veszteséget könyvelhetett el. A vállalat tőzsdei árfolyama a március végi IPO óta 23 százalékot esett. A Lyft azzal reagált a sztrájkolók követeléseire, hogy a munkavállalói bére az elmúlt két évben növekedett, és óránként már 20 dollár felett van az átlagkeresetük. Dara Khosrowshahi, az Uber vezérigazgatója a Reuters szerint változásokat ígért a cégnél dolgozó sofőröknek. „Legyen szó kiegyensúlyozottabb bevételről vagy erősebb biztosítási védelemről, a jövőben is javítani szeretnénk a helyzetükön” – áll az Uber közleményében. Ugyanakkor az amerikai vállalat korábban már nyíltan elismerte, hogy jelentős kieséssel kellene számolniuk, ha munkavállalói beosztásban alkalmaznák az embereiket a jelenlegi független vállalkozói rendszer helyett. Egy tanulmány szerint az Uber-sofőrök bruttó átlagkeresete óránként 21 dollár, és a washingtoni Economic Policy számításai szerint minden adó és egyéb költség levonása után óránként 9,21 dollár marad a zsebükben. „Az IPO-val az Uber tulajdonosai milliárdokat kaszálhatnak, de a sofőrök szegények maradnak” – nyilatkozta a New York-i taxisszövetség ügyvezető igazgatója, Bhairavi Desai.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.