A gyártók elkényeztették a vevőket az elmúlt tíz évben a középkategóriás modellekkel, sok típus ugyanazt nyújtja már a helykínálat terén, mint a nagy autók. Ehhez képest a Peugeot nem kezdett el a centik és literek tekintetében versenyezni, inkább alkottak a kategóriatársaknál valamivel kisebb, cserében őrülten látványos és egyedi modellt, amellyel egyértelművé szeretnék tenni, továbbra is helyük van a szegmensben. Azt hiszem, annál nagyobb elismerés nem kell a dizájnereknek, mint az az eset, ami egy bevásárlóközpont parkolójában történt meg velem. Odagurult mellém egy BMW 3-as Touring, kiszállt egy úriember, és azt mondta, hogy sosem gondolta volna, hogy ezt fogja mondani egy francia autóra, de ő még életében nem látott ennyire szép kombit! Szóval az 508 SW formája nagy vonzerő lehet, de azért belül érződik, hogy nem a kategória óriásaihoz tartozik. Nyilván el lehet benne férni hátul is kényelmesen, de nem táncteremnyi a lábtér. Az 530 literes raktér kapcsán is hasonló a helyzet, a 4790 milliméteres hosszúsághoz képest ez szerény érték, a kompakt 308 SW például 660 liternyi pakkot képes elnyelni. Az más kérdés, hogy egy évben hányszor használjuk ki a maximális befogadóképességet…
Ha már az utastér tele van olyan részletekkel, amelyek a prémiummodelleket idézik, a csomagtartónál sem spórolták el az igényes kárpitozást, és ahogy elvárható, van sínes rögzítőrendszer és gumipánt, a rolós raktértakaró külső éle pedig egy rácsapással felcsúszik a tetőig, hogy könnyebb legyen a pakolás. A háttámlák a csomagtér oldalfalában elhelyezett karokkal dönthetők, ám bővítés után nem kapunk teljesen sík rakfelületet.
Menet közben semmilyen különbség sem érezhető a limuzinhoz képest, bár a GT topmodellnél meglehetősen feszes a rugózás. Az 1,6-es, 225 lóerős turbómotorral nincsenek erőnléti gondjai a csúcsverziónak, rugalmassága mellett csendessége is figyelemreméltó. A PureTech 225-öshöz alapáron kínált, nyolcfokozatú automatikus váltó finoman teszi a dolgát, néha viszont érthetetlenül magasan tartja a fordulatot – sokszor tapasztaltam, hogy állandó, sík úton való haladáskor 2000-en cövekelt le a fordulatszámmérő mutatója, ami egy 300 newtonméteres nyomatékot produkáló benzinmotornál teljesen felesleges.
Az 508 SW alapkivitelben (9,34 millió forint) és topmodellként (14 millió forint) sem számít igazán olcsónak, ha viszont beleülünk, gyorsan egyértelmű lesz, hogy nincs túlárazva, a limuzinhoz viszonyított 450 ezer forintos plusz is reális. Valószínűleg nem fogunk minden utcasarkon az új Peugeot-val találkozni, de az biztos, hogy egy ilyen autónak nagyon is megvan a helye a piacon!
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.