K. B. | Újra a dízelbotrány előtti fényében csillog a Volkswagen jelvénye, az európai piacvezető márka az idei évet rekorderedménnyel zárja, egyfelől a vállalatnál végrehajtott költségcsökkentésekből, másfelől a magas haszonkulccsal értékesíthető városi terepjárók (SUV) iránti fokozott keresletből következően. Ralf Brandstatter, a VW üzemeltetési igazgatója számokat ugyan nem említett, de utalt rá, hogy a 2018-as 13,92 milliárd eurós üzemi eredményt felülmúlják. Ezzel a 2017-es 13,89 milliárdos profittal indított csúcsdöntési szériát háromévesre bővítik. Paradox módon részben a nagy fogyasztású SUV-ok eladásából befolyó extraprofitból finanszírozzák a jövő alacsony károsanyag-kibocsátású járműveinek fejlesztését, valamint az elektromos és önvezető
autók gyártására való átállást.
Brandstatter elmondta, hogy az eredetileg 2020 végéig meghirdetett 3 milliárd eurós megtakarítási programból már eddig 2,6 milliárdot teljesítettek, ezzel is hozzájárulva profittermelésük stabilizálásához, megfelelő finanszírozási hátteret teremtve az elektronizálás és a digitalizáció területén folyó átálláshoz. Hozzátette, hogy a SUV-oknál jelentős mértékben növelték világpiaci részesedésüket, terepjáróik 42 százaléka az Egyesült Államokban, 37 százaléka Európában talál gazdára. Brandstatter ugyanakkor azt is elmondta, hogy a németországi gyártási költségeik még mindig túl magasak, és az itteni termelékenységi mutatókon is van mit javítaniuk – írja a Reuters. A Volkswagen részvényárfolyama az újabb csúcsprofit bejelentését 1 százalékos gyengüléssel fogadta, igaz, van miből leadni, hiszen az év eleje óta 30,5 százalékkal erősödött a wolfsburgiak kurzusa.
Költségcsökkentéssel és kihasználatlansággal indokolja a Daimler és a BMW közös vállalata, a Car2Go, hogy február végén kivonul az észak-amerikai piacról, valamint Londonból, Brüsszelből és Firenzéből. Főként ez utóbbi lehet meglepő, hiszen egyúttal azt is bejelentették, hogy a többi között Smartokból, Minikből álló flottájukkal végzett autómegosztó szolgáltatásukat ezután épp Európában próbálják bővíteni. A Car2Gónak világszerte hárommillió felhasználója van, köztük egymillióan Észak-Amerikában veszik igénybe a közösségi bérautókat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.