G. G. | Bojkottálni kezdték a zabitaljaival híressé vált Oatly-t a fogyasztói, miután a Blackstone 10 százalékos részesedést szerzett a társaságban. A The Intercept tényfeltáró portál szerint ugyanis a magántőke-befektető csoport által birtokolt brazil logisztikai vállalat, a Hidrovias do Brasil fejlesztésével pusztítják az amazóniai erdőket. Bár a Blackstone szóvivője szerint az erdőirtással kapcsolatos vádak hamisak, ez nem győzte meg az Oatly zabitalt bojkottáló fogyasztókat, akik szerint a Blackstone a befektetéssel a környezetkárosító beruházásokat szeretné álcázni, és magát „zöldkommunikációval” tisztára mosni. Az Oatly ennek ellenére örvend a Blackstone-nak, és egyelőre nem tervezi a befektetők szelektálását – mondta Ashley Allen, az Oatly fenntarthatósági vezetője.
A globális piacon versenyző, az Amerikai Egyesült Államokban már piacvezető Oatly a nyáron 400 millió dollár tőkét vont be, amelyből újabb gyárakat tervez építeni Európában, Amerikában és Ázsiában. A forrás fele banki zöldkölcsönből származik, 200 millió dollár pedig a Blackstone magántőke-befektető csoporttól. Az Oatly 10 százalékos tulajdonrészét vette meg a Blackstone, amely a világ egyik legnagyobb kockázatitőke-társasága, összesen 564 milliárd dollár értékű eszközállományt kezel. A svéd gyökerű Oatly zabitalgyártó cég fejlődése az elmúlt évek nagy sikertörténete: a kilencvenes évek elején alapított malmői vállalat a globális élelmiszerpiac egyik legnagyobb szereplőjévé nőtte ki magát, ma körülbelül 2 milliárd dollárt ér. A zabital népszerűségét az elmúlt években az is növelte, hogy a termék jól illeszkedik a környezettudatos trendekbe. Az élelmiszeripar ugyanis a globálisan kibocsátott üvegházhatású gázok 25 százalékáért felelős, amelynek fele a hús- és tejiparból származik, a fogyasztók nagyrészt emiatt fenntartható alternatívákat keresnek. A zabital a tej helyettesítője, a készítéséhez jóval kevesebb vízre van szükség, és előállítása közben kevesebb üvegházhatású gáz keletkezik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.