BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Milliárdok a füstmentes jövő megteremtése érdekében

Kotroczó Melitta | Az innováció és a szabályozás révén fenntartható változás volt az idei központi témája a dohányipar egyik legfontosabb eseményének, a Global Tobacco and Nicotine Forumnak (GTNF). Nemzetközi iparági szakemberek arról folytattak diskurzust, hogy miként lehet megvalósítani a füstmentes jövőt. Moira Gilchrist, a Philip Morris International (PMI) tudományos kommunikációs vezetője a rendezvényen mérföldkőnek nevezte a vállalatnak azt a döntését, amelynek értelmében hatalmas összegeket és tudományos kapacitást rendelnek a csökkentett kockázatú dohánytermékek kifejlesztésére végzett kutatások mellé. A világ legnagyobb dohánygyártója szerint a hagyományos cigaretta néhány évtizeden belül teljesen eltűnik a piacról – minden törekvésükkel ezt támogatják –, és a füstmentes termékek veszik át a helyét, amelyekhez a technológián túl már a tudományos kutatási eredmények is rendelkezésre állnak.

A GTNF-en elhangzott, hogy a cégcsoport az évekkel ezelőtt megfogalmazott három fő üzenete köré építi a komplett stratégiáját: eszerint senki se szokjon rá a cigarettára, aki dohányzik, szokjon le, aki pedig nem tud leszokni, váltson kevésbé ártalmas termékre. Ezt a célt szolgálja az a számtalan kutatás, amely alátámasztja, hogy a dohányhevítéses rendszerrel működő termékek használatával 95 százalékkal kevesebb káros anyag jut a szervezetbe, mint a cigarettázás során. Fontos tudni, hogy egymásra épülő, többlépcsős kutatási módszertan alapján zajlanak az értékelések, ezek mindegyike külön szakterület. A vállalat adatai szerint tavaly év végéig 9,7 millió dohányos cserélte le a cigarettát hevítéssel működő dohánytermékekre, az idei második negyedév végére pedig már 11,2 millióan. A társaság szerint tehát amellett, hogy társadalmilag hasznos a füstmentesség, gazdaságilag is releváns.

A PMI jelentős erőforrásokat fek­tet a füstmentes jövő elérésébe, például kutatás-fejlesztésre szánt teljes költségvetésének a 98 százalékát a füstmentes termékekre fordította tavaly, valamint kereskedelmi kiadásainak a 71 százalékát ennek az árukörnek az értékesítésére. A füstmentes termékek egyelőre a vállalat nettó árbevételének a negyedét teszik ki, de az a cél, hogy 2025-re ez az arány elérje a 38-42 százalékot.

A hevített dohánytermékek eladása 24 százalékkal nőtt a második negyedévben a korábbi év azonos időszakához képest, a belőlük származó nettó árbevétel az első fél évben elérte a 3,2 milliárd amerikai dollárt.

A vállalat szerint ugyanakkor nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a dohányzás minden fajtája nagyon káros, ahogy a hevítéses technológián alapuló termékek is, a dohányosok számára viszont még mindig ezek jelentik a kisebbik rosszat. Napjainkban globálisan körülbelül egymilliárd ember dohányzik, Magyarországon hozzávetőleg 2,5 millió, de legalább ennyien vannak kitéve a passzív dohányzás ártalmainak.

Az új termékekből származó bevétel

3,2

milliárd dollár volt

az első fél évben

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.