K. B. | A tavaszi sokk után nagyot futott a Nike, az amerikai sportszergyártó üzleti évének novemberrel záruló második negyedévében 9 százalékkal nagyobb, 11,24 milliárd dolláros forgalommal zárt, míg a Refinitiv elemzői konszenzusa leragadt 10,56 milliárd dollárnál. A cég az egy évvel korábbi időszakhoz képest 12 százalékkal, 1,25 milliárd dollárra növelte adózott eredményét – ez 78 centes egy részvényre eső profitnak (EPS) felel meg, miközben a piac 62 centtel is elégedett lett volna. A világ legnagyobb sportszergyártója az üzlethálózatát sújtó kényszerleállásokból is jól keveredett ki, az értékesítéssel kapcsolatos és az adminisztratív kiadások együttesen 2 százalékkal, 3,3 milliárd dollárra mérséklődtek, igaz, ebben az is szerepet játszott, hogy a sporteseményekhez kötődő marketingköltések, szponzorációk terén is visszafogottabb volt a vállalat. A raktárkészlet 2 százalékkal, 6,1 milliárd dollárosra csökkent, amit a cég vezetése már egészséges méretűnek ítél.
A növekedés motorja az észak-amerikai és a kínai forgalom bővülése volt, az előbbi négymilliárd dollárt, míg az utóbbi 24 százalékos pluszt felmutatva 2,3 milliárd dollárt hozott a konyhára. Online téren teljes volt a tarolás: a digitális platformokon 84 százalékos volt az éves többletbevétel, Amerikában három számjegyű, minden más régióban két számjegyű bővülésről adtak számot, azaz – ahogy Jessica Ramirez, a Jane Hali & Associates elemzője a Reutersnak nyilatkozott – termőre fordultak az idejében az e-kereskedelembe ölt dollármilliárdok, s itt a fő rivális Adidasszal szemben is komoly versenyelőnyre tettek szert. Különösen a testre szabott ajánlatokat a könnyű kezelhetőséggel optimálisan ötvöző mobilapplikációjának köszönhet sokat a Nike.
Az üzleti fél év pozitív eredményei után a Nike az egész éves várakozásain is javított, de számokat nem említett. Úgy látja, hogy a hosszabb-rövidebb időre otthonukba kényszerülő vásárlókban dolgozik az adrenalin, és már most – az oltással szerzett védelemre spekulálva – beszerzik az elhanyagolt kültéri sportoláshoz szükséges felszereléseket. A pénteki piaczárás után közzétett gyorsjelentés 6 százalékos lökést adott az árfolyamnak, a Nike papírjai ezzel az idén már közel 40 százalékkal drágultak.
Kevesebb a futóverseny és a sportesemény, így a Nike marketingkiadásai is csökkentek
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.