BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Edzésben maradt és online tarolt a Nike

K. B. | A tavaszi sokk után nagyot futott a Nike, az amerikai sportszergyártó üzleti évének novemberrel záruló második negyedévében 9 százalékkal nagyobb, 11,24 milliárd dolláros forgalommal zárt, míg a Refinitiv elemzői konszenzusa leragadt 10,56 milliárd dollárnál. A cég az egy évvel korábbi időszakhoz képest 12 százalékkal, 1,25 milliárd dollárra növelte adózott eredményét – ez 78 centes egy részvényre eső profitnak (EPS) felel meg, miközben a piac 62 centtel is elégedett lett volna. A világ legnagyobb sportszergyártója az üzlethálózatát sújtó kényszerleállásokból is jól keveredett ki, az értékesítéssel kapcsolatos és az adminisztratív kiadások együttesen 2 százalékkal, 3,3 milliárd dollárra mérséklődtek, igaz, ebben az is szerepet játszott, hogy a sporteseményekhez kötődő marketingköltések, szponzorációk terén is visszafogottabb volt a vállalat. A raktárkészlet 2 százalékkal, 6,1 milliárd dollárosra csökkent, amit a cég vezetése már egészséges méretűnek ítél.

A növekedés motorja az észak-ame­rikai és a kínai forgalom bővülése volt, az előbbi négymilliárd dollárt, míg az utóbbi 24 százalékos pluszt felmutatva 2,3 milliárd dollárt hozott a konyhára. Online téren teljes volt a tarolás: a digitális platformokon 84 százalékos volt az éves többletbevétel, Amerikában három számjegyű, minden más régióban két számjegyű bővülésről adtak számot, azaz – ahogy Jessica Ramirez, a Jane Hali & Associates elemzője a Reutersnak nyilatkozott – termőre fordultak az idejében az e-kereskedelembe ölt dollármilliárdok, s itt a fő rivális Adidasszal szemben is komoly versenyelőnyre tettek szert. Különösen a testre szabott ajánlatokat a könnyű kezelhetőséggel optimálisan ötvöző mobilapplikációjának köszönhet sokat a Nike.

Az üzleti fél év pozitív eredményei után a Nike az egész éves várakozásain is javított, de számokat nem említett. Úgy látja, hogy a hosszabb-rövidebb időre otthonukba kényszerülő vásárlókban dolgozik az adrenalin, és már most – az oltással szerzett védelemre spekulálva – beszerzik az elhanyagolt kültéri sportoláshoz szükséges felszereléseket. A pénteki piaczárás után közzétett gyorsjelentés 6 százalékos lökést adott az árfolyamnak, a Nike papírjai ezzel az idén már közel 40 százalékkal drágultak.

Kevesebb a futóverseny és a sportesemény, így a Nike marketingkiadásai is csökkentek

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.