A csomagolóanyagokból évente több mint 80 millió tonna hulladék keletkezik az Amerikai Egyesült Államokban, ami nem meglepő, hiszen csak a UPS csomagküldő szolgálat évente napi 22 millió csomagot szállít ki világszerte. Az amerikai háztartásokban termelt szemét 65 százalékát csak a csomagolóanyagok teszik ki, ennek csupán a harmada hasznosul újra az amerikai Környezetvédelmi Ügynökség (EPA) adatai szerint.
Európában sem jobb a helyzet, hiszen évente átlagosan 175 kg csomagolási hulladékot termelünk, amelynek csupán a kétharmada hasznosul újra. A brit fogyasztók karácsonykor több mint 108 millió tekercs csomagolópapírt és 40 millió tekercs ragasztószalagot használnak fel az ajándékok becsomagolásához, ennek a nagy része a szemetesben végzi a The Telegraph felmérése szerint. Emellett a briteknél még évente 1,5 milliárd karácsonyi üdvözlőlap is a szemétbe kerül. A helytelen hulladékkezelés következtében évente több mint nyolcmillió tonna műanyag kerül az óceánokba a Plastic Oceans International nonprofit csoport adatai szerint.
A környezettudatos hulladékkezelésért sokat tehetnek a háztartások: a csomagolásmentes vásárlással és a karácsonykor újrahasznosított vagy többször használható csomagolásokkal hozzájárulhatunk a bolygónk védelméhez. Például a furosiki, vagyis a japán tradicionális csomagolókendő használata egyre elterjedtebb a környezettudatos fogyasztók körében. A napjainkban a reneszánszát élő módszerrel egy sálba, kendőbe vagy terítőbe csomagolhatjuk az ajándékot. Emellett textilszalvétát vagy zsebkendőt is használhatunk a csomagoláshoz.
A körforgásos gazdaság támogatása mellett már azzal is sokat tehetünk, ha megújuló erőforrásokat tartalmazó és környezetbarát adalékanyagokat felhasználó csomagolást alkalmazunk. Ilyenek például a csomagolás gyorsabb lebomlását elősegítő anyagok vagy a kőolajból származó műanyagok (például a PET) alternatíváiként ismert, fapépből nyerhető, cellulózalapú polimerek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.