BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Évekig az autógyártókkal marad a félvezetőhiány

A globális csiphiány még évekig sújtja az autógyártást, a szórakoztatóelektronikai ipart és a félvezetőket termékeibe beépítő többi ágazatot is – közölte tegnap Pat Gelsinger, az Intel vezérigazgatója a tajvani Computex nemzetközi vásáron és kiállításon. Gelsinger úgy véli, az Intel és vetélytársai sokat tettek a rövid távú problémák megoldásáért, ám a termelési kapacitások jelentős bővítése időigényes folyamat.

Erre az eredményre jutott az amerikai AlixPartners üzleti tanácsadó cég tanulmánya is, amelyet szintén tegnap reggel hoztak nyilvánosságra a Consultancy.eu online oldalon. A társaság elemzői szerint a helyzet tovább romlott januári helyzetértékelésük óta. Az év elején arra számítottak, hogy a legnagyobb pofont kapó autógyártó szektor idén 2,2 millió autóval fog kevesebbet előállítani, mint amennyit eredetileg terveztek, és emiatt 60 milliárd eurós kár éri az iparágat, ám most már 4 millióval kevesebb gépkocsival és 90 milliárd eurós veszteséggel számolnak.

Egy mostanában készülő autóba hozzávetőlegesen 1400 csipet kell beszerelni, és ez a szám az elektromos és az önvezető járművek gyártására való átállással csak növekedni fog – mondta Stephen Dyer, az AlixPartners egyik igazgatója. Az autógyáraknak hosszú távú előre jelző és korai figyelmeztető rendszereket kell létrehozniuk az ilyen jellegű problémák elkerülésére, de az sem árt, ha saját kézbe veszik a csipek tervezését – tette hozzá. Úgy tűnik, Japánban már meg is fogadták a tanácsot, hiszen a Nikkei online hírportál tegnapi híre szerint az ország húsz vállalata és a csipgyártás nemzetközi piacvezetője, a tajvani TSMC közös fejlesztési projektet indít Tokió közelében.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.