BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Olyat húzott a Ford, hogy a munkavállalói egy része új állás után néz

Idén sokkal kevesebb középvezető kap jutalmat. A Ford azért oszt szét kevesebb részvényprémiumot, hogy hatékonyabb munkavégzésre sarkallja a dolgozóit.

A Ford Motor megszorításai elérték a középvezetőket is, akiknek mintegy fele nem kap idén bónuszt – tudta meg a Reuters hat forrástól. Azt, hogy kik kapnak mégis jutalmat, a felső vezetők döntik el. 

elektromos átállás Fo
rd UK

ford
Idén sokkal kevesebb középvezető kap jutalmat a Fordnál / Fotó: AFP

A Ford szerint a változtatás célja az, hogy jobb teljesítményre ösztönözze a dolgozókat. „Arra összpontosítunk, hogy olyan magas teljesítményű kultúrát vezessünk be, amely elismeri és jutalmazza a dolgozókat az üzleti hozzájárulásukért” – magyarázta a Ford szóvivője.

Az alkalmazottakat a múlt héten tájékoztatták a részvényprémium módosításáról, amit a gyengébb teljesítménnyel indokoltak. Ezt többen úgy látták, hogy bújtatott leépítés, majd úgy döntöttek, hogy új állást keresnek.

„A GM-hez képest továbbra is alulteljesítő profit mellett Farley valószínűleg nem akarja azt mondani, hogy a status quo, azaz a folyamatos részvényjuttatás minden vezető számára lehetséges. Ez egy módja lehet annak, hogy néhány embert kilépésre bírjanak, a hangsúly a középvezetőkön van” – érvelt David Whiston, a Morningstar elemzője a hírügynökségnek.

A részvényprémium jellemzően a tehetségek megtartásának egyik módja. Farley szerint ez kulcsfontosságú volt a versenyképesség szempontjából a közelmúltban. A részvényjuttatások egy nagyobb, teljesítményalapú javadalmazási rendszer részét képezik, amely kifizetéseket is tartalmaz. A bónuszokat a vállalat alkalmazottai és többségében vezetők kapják. A jutalmakat három év szolgálati idő elteltével ítélhetik oda, és általában márciusban adják. 

A juttatást több mutató alapján számolják, így például a járműminőség, az összbevétel és az elektromosautó-eladások alapján.

A Ford régóta gyengén teljesít

Az amerikai autógyártó gyenge hatékonysággal küzd a veszteséges elektromos autók és a hagyományos járművek üzletágában is. Farley évek óta azzal hitegeti a befektetőket és a munkavállalóit, hogy alapvetően átalakítja a vállalatot: karcsúbbá és versenyképesebbé teszi.

Farley legutóbb arra hivatkozott, hogy „sok költséget és káoszt” okoz Donald Trump kereskedelempolitikája, főként a vámígéretei Mexikóra és Kanadára. Az autógyártó amerikai versenytársainak ugyanakkor nagyobb a kitettsége Mexikóban, mégis jobban szerepelnek.

A Ford részvényei az elmúlt egy évben mintegy 23 százalékkal estek, miközben a detroiti rivális General Motors árfolyama az alacsonyabb költségek és a magasabb profit miatt mintegy ugyanekkora mértékben emelkedtek.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.