Az Európai Bizottság hétfőn engedett az európai autógyártók nyomásának, és egy év helyett hármat adott nekik arra, hogy teljesítsék a személygépkocsik és kisteherautók számára előírt szén-dioxid-kibocsátási célkitűzéseket. Ezt eredetileg jövőre kellett volna megtenniük.
Ursula von der Leyen, a bizottság elnöke sajtótájékoztatón közölte, hogy az Európai Unió végrehajtó testülete még ebben a hónapban javaslatot tesz a hosszabbításra.
A célok teljesítéséhez több elektromos járművet kell értékesíteni, ám az európai autógyártók lemaradásban vannak a szegmensben a kínai és az amerikai riválisoktól – emlékeztetett a hírrel kapcsolatban a Reuters.
„A célok változatlanok maradnak. Azokat teljesíteniük kell, de a halasztás nagyobb mozgásteret ad az ipar számára” – mondta, hozzátéve, hogy a javaslathoz még az uniós kormányok és az Európai Parlament jóváhagyására van szükség.
A bejelentésre emelkedtek a Volkswagen, a BMW és a Mercedes-Benz részvényárai.
Ipari források szerint a megfelelés a 2025–2027 közötti időszak átlagán alapulna.
A gyárbezárásoktól sújtott és most az amerikai vámokra készülő uniós autógyártók régóta sürgették a bizottságot, hogy adjon mentességet a bírságok alól, amelyek szerintük akár 15 milliárd euróra emelkedhettek volna abban az esetben, ha flottáik 2025-ben nem tartják be a határértékeket.
Az EU végrehajtó szerve szerdán kívánja közzétenni autóipari cselekvési tervét, amelynek célja, hogy az uniós autógyártók képesek legyenek villamosítani flottáikat, és felvenni a versenyt a fejlettebb riválisokkal, például a Teslával és a kínai gyártókkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.