Eddig sem volt titok, hogy a kínai autógyártók vezető szerepet töltenek be az elektromos járművek terén, azonban az már nagyobb meglepetés, hogy ezt úgy sikerült elérniük, hogy egyetlen autót sem adtak el az Egyesült Államokban, a világ második legnagyobb és legjövedelmezőbb autópiacán – írja Carscoops.
A Rho Motion legfrissebb adatai szerint a kínai márkák az elektromos járművek és a plug-in hibrid (PHEV) globális piacán immár elképesztő,
76 százalékos részesedéssel rendelkeznek, köszönhetően az új területekre irányuló agresszív terjeszkedésnek. Európában piaci részesedésük országonként változik, de különösen erős növekedést értek el a világ kevésbé fejlett piacain.
Németországban, Európa legnagyobb autópiacán a kínai gyártók adták a tavaly eladott 578 ezer elektromos jármű mintegy 4 százalékát. A számok valamivel magasabbak az Egyesült Királyságban és Franciaországban, ahol a teljes elektromosjármű-eladások 7 százalékát, illetve 5 százalékát adták. Hollandiában, Svédországban, Norvégiában és Belgiumban a kínai elektromos járművek adják a piac 6 százalékát, 5 százalékát, 8 százalékát és 3 százalékát. Eközben jelenlétük még hangsúlyosabb Spanyolországban és Ausztriában, ahol a teljes elektromosjármű-eladások 10, illetve 11 százalékát birtokolják.
Magyarországon tavaly 8570 tisztán elektromos új autót adtak el, ebből 569 eladott példánnyal a kínai BYD Atto 3 került a negyedik helyre. Egyébként hazánkba még csak most törnek be az újabbnál újabb modellek.
Európán kívül a kínai autógyártók még jelentősebb sikereknek örvendenek.
Brazíliában a 2024-ben eladott elektromos járművek és PHEV-k figyelemre méltó 82 százaléka Kínából származott.
Hasonlóképpen 77 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek Thaiföldön és 70 százalékossal Mexikóban. Az Indonéziába szállított elektromos és PHEV-k 75 százalékát adják, Malajziában az 52 százalékát, Nepálban a 74 százalékát és Izraelben a 64 százalékát. Ausztráliában és Új-Zélandon is népszerűek, az eladások 26 százalékát és 15 százalékát fedik le.
A siker részben annak tudható be, hogy ezen országok közül sok nem rendelkezik erős helyi autóiparral, így a kínai márkák könnyebben juthatnak piaci dominanciához. Ezenkívül a kínai elektromos járműipar legalább 231 milliárd dollárnyi állami támogatásban és segélyben részesült 2009-től 2023 végéig. Ez a jelentős pénzügyi támogatás lehetővé tette, hogy a kínai elektromos járművek és PHEV-k megfizethetőbbek legyenek, mint a hagyományos autógyártóké, így versenyelőnyt biztosítanak számukra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.