BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Ritka dolog történt: kellemesen lepett meg a német gazdaság

Elkezdtek vásárolni a németek, legalábbis ezt mutatják a legfrissebb hivatalos adatok. A kiskereskedelmi forgalom februári növekedése meglepte az elemzőket. A német gazdaság fordulóponthoz érkezhetett.

Nőtt a német kiskereskedelmi forgalom februárban havi szinten az elemzői várakozások átlagában szerepelt stagnálás helyett – áll a német szövetségi statisztikai hivatal, a Destatis hétfőn ismertetett jelentésében.

német gazdaság Berlin,,Germany,-,Circa,September,,2019:,People,In,Line,At
Bővült a német gazdaság kiskereskedelmi forgalma / Fotó: Shutterstock

A németországi kiskereskedelmi forgalom februárban 0,8 százalékkal bővült reálértéken januárhoz képest, amikor 0,7 százalékos növekedést jegyeztek föl. A februári kiskereskedelmi forgalom az egy évvel korábbit 4,9 százalékkal haladta meg ugyancsak reálértéken a januári 4 százalékos növekedés után.

Az élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma 0,8 százalékkal nőtt februárban havi és 3,3 százalékkal éves összevetésben. A nem élelmiszerek kiskereskedelmi forgalma az előző havihoz képest 0,6 százalékkal, 2024 februárjához képest 5,2 százalékkal bővült. Az online és csomagküldő kiskereskedelmi forgalom 1 százalékkal nőtt januárral és 15,4 százalékkal tavaly februárral összevetve.

 

A változás fordulópontot jelenthet a német fogyasztásban, mivel egy hónappal ezelőtt a hivatalos adatok még a vártnál kedvezőtlenebb állapotot mutattak. Akkor a Destatis előzetes adatai azt mutatták, hogy a németországi kiskereskedelmi forgalom januárban az előző havihoz képest naptári és szezonális kiigazítással 0,2 százalékkal növekedett a várt 0,4 százalék helyett. Sőt, a januárban közölt adatok is azt mutatták, hogy éves bázison nőtt a forgalom, havi alapon visszaesett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.