Oroszországban az év elején vártnál is kevesebb személyautót és könnyű haszongépjárművet adnak el az idén és közel negyedével kevesebbet a múlt évinél – áll az Oroszországban tevékenykedő Európai Vállalkozások Szövetségének (AEB) járműgyártó-bizottsága jelentésében.
Oroszországban tavaly 1,65 millió új személygépkocsit és könnyű haszongépjárművet adtak el. Az év elején az AEB azt jósolta, hogy az eladás az idén 15 százalékkal csökken 1,4 millióra. A szervezet ezt a várakozását rontotta most 1,25 millióra, azaz a piac közel a negyedével zsugorodik tavalyhoz képest.
Az orosz ipari és kereskedelmi minisztérium adatai szerint az idei első öt hónapban a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek éves szintű értékesítése 25,3 százalékkal, 478 ezer 776-ra csökkent. Alekszej Kalicev, az AEB járműgyártó-bizottságának vezetője szerint, ha csökkenne a jegybanki kamat, akkor idén nőne az eladott járművek száma a most várt 1,25 millióról.
Az orosz központi bank 21 százalékról 20 százalékra vitte le az alapkamatot június 6-án, de jelezte, hogy fenntartja azt a szigorú monetáris politikát, ami ahhoz szükséges, hogy az infláció 2026-ban visszatérjen a 4 százalékos célszintre. Májusban négy hónapja a legalacsonyabb, 9,9 százalékos éves inflációt mértek az áprilisi 10,2 százalék után.
Az orosz jegybank következő kamatdöntő ülését július 25-én tartja.
Kínában csak az óriások maradnak, és a Magyarországon gyárat építő BYD az egyik lehet
A Szegedre tartó BYD a héten bejelentette, hogy 22 elektromos és plug-in hibrid modell olcsóbb lesz június végéig, ami mélyrepülésbe taszította a kínai autógyártók részvényeit. A szakértők szerint az árháború nem fokozható a végsőkig, rövid távon a BYD hasznára válhat, hosszabb távra pedig a piac konszolidálódására kell számítani: azaz a kicsik elhullanak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.