A GfK Piackutató Intézet által a 3. negyedévben megkérdezett ezer főből 44 százaléknak van valamilyen megtakarítása. Közülük a legtöbben (71 százalék) banki forintbetéttel rendelkeznek, 29 százalékuk készpénzzel, életbiztosítása 14, értékpapírja pedig 12 százalékuknak van.
Meglepő módon Budapesten és Észak-Dunántúlon valamivel magasabb a készpénzzel rendelkezők aránya. A forintbetét leginkább a Közép-Dunántúlon és Pest megyében terjedt el.
Jövedelmi csoportok szerint a készpénz és az értékpapír általában a magasabb jövedelműekre jellemző, míg takarékbetéte legmagasabb arányban a jó közepes jövedelműeknek van. A nyugdíjbiztosítást minden társadalmi csoportban azonos mértékű elfogadottságnak örvend.
Bankot a legtöbb ügyfél -- a GfK megállapítása szerint az érintettek 33 százaléka -- a lakásához való közelség alapján választ. Az állampolgárok 29 százaléka a hagyomány, azaz a családtagok pénzügyi kapcsolata alapján, 22 százalékuk a munkáltató ajánlata alapján (fizetési utalás) keres hitelintézetet magának. A további leggyakoribb okok a bank megbízhatósága, az ismerősök ajánlata és a munkahelyhez való közelség (utóbbi kettő 11-11 százalék).
Bevételek alapján a legmódosabb -- nettó 100 ezer forint jövedelem feletti -- rétegnél kiemelkedő a lakás közelsége alapján való választás. A 80--100 ezer forint közötti jövedelműek viszont elsősorban a hagyomány alapján döntenek. A budapestiek 48 százaléka a hagyományt követve határoz, vidéken nagyobb az otthonhoz való közelség szerepe.
Minden második banki ügyfélnek van forintalapú folyószámlája és kártyája, így ezek a legelterjedtebb pénzügyi szolgáltatások. Kártya nélküli folyószámlával és takarékbetétkönyvvel a válaszadók 22-22 százaléka rendelkezik.
Hitelt leginkább a magas jövedelműek vesznek fel -- derült ki. Sajátos képet mutat a lakáskölcsönt felvevők földrajzi megoszlása. Arányuk ugyanis Budapesten elenyésző, az ország keleti felében alacsony, míg a nyugati régiókban jelentősen meghaladja az átlagot.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.