Nem hasít a BMW szekere – hullámvasútra került az értékesítés
A második negyedévi növekedés ellenére az első fél évben összességében 0,5 százalékkal kevesebb autót értékesített a BMW, mint egy évvel korábban. Maga az autóipari anyamárka sem teljesített jól: összesen 1,071 millió, az egy évvel korábbinál 2,3 százalékkal kevesebb autót értékesített.

A Mini forgalma eközben jelentősen nőtt: értékesítési darabszáma 133 778 volt az év első felében, 17,3 százalékkal felülmúlva az előző év azonos időszakát, a Rolls-Royce eladásai azonban 0,8 százalékkal, 2796-ra csökkentek. A teljesen elektromos modellek értékesítése az év első felében éves szinten 15,7 százalékkal, 220 540-re emelkedett.
A második negyedévben a konszern eladásai a múlt év azonos időszakához képest 0,4 százalékkal, 621 271-re nőttek.
Az április–júniusi időszakban a BMW márka eladásai 2,6 százalékkal, 550 693-ra csökkentek,
a Mini értékesítési darabszáma ugyanakkor éves bázison 33,1 százalékkal, 69 163-ra emelkedett, a Rolls-Royce eladásai pedig 9,4 százalékkal, 1415-re.
Európában az év első felében a tavalyinál 8,2 százalékkal több, 497 778 autót értékesített a konszern, a második negyedévben pedig 10,1 százalékos növekedéssel 255 910 autót adtak el. Ezen belül Németországban az első félévi értékesítés 3,6 százalékkal, 135 182-re emelkedett, a második negyedévi pedig 7,8 százalékkal, 73 740-re nőtt.
Ázsiában az év első felében 11,1 százalékkal kevesebb, 438 294 autót adott el a BMW konszern, a második negyedévben pedig 10,1 százalékkal kevesebbet, 224 109-et.
Technológiai áttörést ért el a BMW – az egész autóipar csak figyel
Új anyagot kísérleteztek ki a cégcsoport mérnökei. Már évek óta intenzíven kutatják a Debrecenben építkező BMW csoportnál a természetes rostokból készült kompozit anyagokat, és most végre sikerült is lenalapú könnyűszerkezetes alkatrészeket olyan szintre fejleszteni, hogy azzal a sorozatgyártás követelményeit is képesek teljesíteni – közölte a cég. A német prémiumautó-gyártó szerint akár összetett tetőszerkezeteket is kialakíthatnak az anyagból, a technológia már bebizonyította gyakorlati alkalmazhatóságát.
A sorozatgyártáson kívül amúgy hasonló anyagokat már 2019 óta eredményesen alkalmaz a cég az egyedileg készített versenyautókban, többek között a BMW M4-es szériamodelljén alapuló, GT4-es versenyeken induló, továbbfejlesztett autóban. A természetes szálak kiváló minőségű kompozit anyagokká történő feldolgozása komoly kihívások elé állítja a mérnököket, hiszen a szintetikus szálakkal, például szén- vagy üvegszállal ellentétben a növényi eredetű anyagok kevésbé szilárdak és merevek, emellett érzékenyebbek a nedvességre és a hőmérsékleti hatásokra is. A hírek szerint azonban a BMW-nek sikerült leküzdenie ezeket az akadályokat.