A második negyedévi növekedés ellenére az első fél évben összességében 0,5 százalékkal kevesebb autót értékesített a BMW, mint egy évvel korábban. Maga az autóipari anyamárka sem teljesített jól: összesen 1,071 millió, az egy évvel korábbinál 2,3 százalékkal kevesebb autót értékesített.
A Mini forgalma eközben jelentősen nőtt: értékesítési darabszáma 133 778 volt az év első felében, 17,3 százalékkal felülmúlva az előző év azonos időszakát, a Rolls-Royce eladásai azonban 0,8 százalékkal, 2796-ra csökkentek. A teljesen elektromos modellek értékesítése az év első felében éves szinten 15,7 százalékkal, 220 540-re emelkedett.
A második negyedévben a konszern eladásai a múlt év azonos időszakához képest 0,4 százalékkal, 621 271-re nőttek.
Az április–júniusi időszakban a BMW márka eladásai 2,6 százalékkal, 550 693-ra csökkentek,
a Mini értékesítési darabszáma ugyanakkor éves bázison 33,1 százalékkal, 69 163-ra emelkedett, a Rolls-Royce eladásai pedig 9,4 százalékkal, 1415-re.
Európában az év első felében a tavalyinál 8,2 százalékkal több, 497 778 autót értékesített a konszern, a második negyedévben pedig 10,1 százalékos növekedéssel 255 910 autót adtak el. Ezen belül Németországban az első félévi értékesítés 3,6 százalékkal, 135 182-re emelkedett, a második negyedévi pedig 7,8 százalékkal, 73 740-re nőtt.
Ázsiában az év első felében 11,1 százalékkal kevesebb, 438 294 autót adott el a BMW konszern, a második negyedévben pedig 10,1 százalékkal kevesebbet, 224 109-et.
Új anyagot kísérleteztek ki a cégcsoport mérnökei. Már évek óta intenzíven kutatják a Debrecenben építkező BMW csoportnál a természetes rostokból készült kompozit anyagokat, és most végre sikerült is lenalapú könnyűszerkezetes alkatrészeket olyan szintre fejleszteni, hogy azzal a sorozatgyártás követelményeit is képesek teljesíteni – közölte a cég. A német prémiumautó-gyártó szerint akár összetett tetőszerkezeteket is kialakíthatnak az anyagból, a technológia már bebizonyította gyakorlati alkalmazhatóságát.
A sorozatgyártáson kívül amúgy hasonló anyagokat már 2019 óta eredményesen alkalmaz a cég az egyedileg készített versenyautókban, többek között a BMW M4-es szériamodelljén alapuló, GT4-es versenyeken induló, továbbfejlesztett autóban. A természetes szálak kiváló minőségű kompozit anyagokká történő feldolgozása komoly kihívások elé állítja a mérnököket, hiszen a szintetikus szálakkal, például szén- vagy üvegszállal ellentétben a növényi eredetű anyagok kevésbé szilárdak és merevek, emellett érzékenyebbek a nedvességre és a hőmérsékleti hatásokra is. A hírek szerint azonban a BMW-nek sikerült leküzdenie ezeket az akadályokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.