Taroltak a magyar kibocsátók
Az Investor Relations Magazin 2003. szeptember 17-i konferenciáján osztotta ki a kelet-közép-európai régió befektetői kapcsolataiért járó díjakat. A magyar kibocsátók a 14 kategóriából kilencben versenghettek, s végül öt díjat hoztak el.
A neves londoni lap díjait a keresleti és kínálati oldal elemzői és a portfóliómenedzserek szavazatai alapján ítéli oda. A kelet-közép-európai régió (a baltikum országai, cseh, lengyel, szlovák, szlovén értékpapírpiacok) kibocsátói között az idén másodszor osztottak díjakat. Kategóriánként három céget, illetve személyt jelölnek. A kiváló befektetői kapcsolatokért járó régiós nagydíj esetében csak magyar cégek, a Matáv, az OTP és a Mol szerepeltek a kiemeltek között.
A siker Horváth Zsolt, a BÉT vezérigazgatója szerint alapvetően két okra vezethető vissza. A hazai előírások (tartalom, rendszeresség) megfelelnek a nemzetközi standardoknak. Emellett pedig (tekintettel a magyar piacra jellemző külföldi részvétel jelentős arányára) mára kialakultnak tekinthetők a kibocsátók kapcsolattartási szokásai, amely gyakorlatilag megfelel a nemzetközi befektetők elvárásainak. (VG)


