Az első háromnegyed év teljesítményéhez hasonlóan dinamikus növekedést mutatott a biztosítási piac 2003 egészében is: a díjbevétel a szektor egészében a szeptemberrel záruló 9 hónapos időszak 13,91 százalékos bővülése után 13,74-dal növekedett az egy évvel korábbi értékhez képest. Az egyes biztosítási ágak relációjában számított mutatók is rendkívül kedvező képet festenek: az élet ág éves alapon 10,9, míg a nem élet ág 14,6 százalékos díjbevétel-növekedést tudott felmutatni. Előbbi abszolút értéke 224,5, utóbbié pedig 334,4 milliárd forint lett az év egészében.
Az Allianz-Hungária Biztosító stabilan őrzi vezető helyét a piacon, jóllehet piaci részesedéséből vesztett többek között az őt követő Generali és ING biztosító javára. Az Allianz éves díjbevétel-növekedése 10,65 százalékos volt, és ezzel 156,2 milliárd forintot teljesített. Egy negyedévvel korábban a társaság még a piac 28,86 százalékát felügyelte, december végére azonban részesedése 27,94-ra apadt. Az őt követő Generali-Providencia teljesítménye 94,5 milliárd forint volt, ami mindössze 7,1 százalékos növekedést takar, a biztosító piaci részesedése azonban 16,61-ról 16,90 százalékra emelkedett. A dobogó harmadik fokán álló ING díjbevétele 62,8 milliárd forint lett - ez 10,12 százalékos növekedés -, piaci részarányát pedig 10,96-ról 11,24 százalékosra növelte. Ez utóbbi értékkel a társaság az OTP-Garancia Biztosítót taszította viszsza a negyedik helyre.
A kisebb, illetve tavaly indult biztosítók közül több is rendkívül dinamikus teljesítményt mutatott a 12 hónap során: a Magyar Posta Élet díjbevételét immáron 4,4 milliárd forintra növelte, de hasonló ütemben nő a K&H Élet teljesítménye is. Ez utóbbi éves árbevétele 3,8 milliárd volt. A kárráfordítások tekintetében az élet 30,6, a nem élet ág pedig 13 százalékos többletet könyvelhetett el, a kötelezők körében ez az érték 14,4 százalékos volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.