Egy éven belül 50 százalékosra kívánja növelni piaci részesedését a Globus Rt. a mikrohullámú sütőben melegíthető készételek piacán - áll a társaság tegnapi közleményében. A Globus a nyár elején kezdte meg immáron többszörös Magyar Termék nagydíjas Fitness termékcsaládjának forgalmazását, melynek tagjaiból július végéig összesen 150 ezret értékesítettek. A tervek szerint november-decemberre 100-120 ezerre növelik az eladott készételek havi mennyiségét. Az új termékcsalád előállítása új gyártósort és technológiát igényelt, melyet a Globus SAPARD-támogatás segítségével valósított meg.

Az új termékcsalád sikere jókor jöhet a Globusnak, a cég ugyanis az első fél évet közel 20 százalékkal visszaeső árbevétellel, illetve meglehetősen alacsony adózott eredménnyel zárta. A nem éppen impozáns teljesítményért a Globus többek között a dollár értékvesztését, illetve az erősödő ázsiai konkurenciát okolja, egyes termékeknél azonban az előző évi elégtelen termés is felelőssé tehető. (VG)