A Dorotheum holnap esti grafikai aukcióján 148–155., illetve 157–159. szám alatt kalapács alá kerülő rajzok annak idején Mednyánszkytól gróf Száray Antal tulajdonába kerültek, majd a jelenlegi tulajdonos – akit rokoni szálak fűztek a művész anyjának családjához – 1978-ban szerezte meg őket. A tizenegy (pontosabban tizenkettő, mivel a 159. tétel két paszpartu nélküli rajzot foglal magában) lap provenienciája tehát kifogástalan, témáik és technikáik pedig elég változatosak ahhoz, hogy mind a magyar, mind a külföldi gyűjtők figyelmét felkeltsék. Licitálhatunk ceglédi szárazmalmokat ábrázoló ecset- és tollrajzra, olasz kisvárosokat bemutató akvarellekre, továbbá katonák, ülő és fekvő nők és férfiak különböző technikájú ábrázolásaira. A rajzok némelyikét csupán 2-300 euróra taksálják a Dorotheum szakértői, ám a fontosabb lapokért ezer euró körüli összeget várnak.
A grafikai árverés a bécsi cég őszi aukciós hetének harmadik eseménye lesz. Az árveréssorozat nyitányaként ma üveg- és porcelántárgyakat vonultatnak fel, amelyek közül természetesen nem hiányoznak sem a meisseni, sem a berlini, sem a bécsi darabok. A holnap délelőtti szoborárverés szenzációját azok a Madonna-ábrázolások jelentik, amelyek egy jelentős német magángyűjteményből származnak, és 1350-től 1900-ig mutatják be a téma változatait. Délnémet késő gótikus faszobrok itáliai márvány reliefekkel, barokk és historizáló alkotásokkal váltakoznak.
A grafikai árverés sztárja a velencei késő reneszánsz mester, Palma Giovane (Jacopo Negretti) Madonna Szent Jeromossal és Szent Sebestyénnel című krétarajza lehet: ezért 20-30 ezer eurót várnak. Goya-akvatinták, osztrák biedermeier akvarellek, a Vezúv kitörését ábrázoló gouache-rajzok szerepelnek nagy számban a kínálatban. A magyar vonatkozású alkotások egyébként nem merülnek ki a Mednyánszky-blokkal, hiszen 4-5 ezer euróért a miénk lehet Thomas Endernek a Bécs–Budapest vasútvonal egy részletét ábrázoló remek akvarellje is.
A hét fénypontjának a szerdai régi festményárverés ígérkezik. A legnagyobb várakozásokat a velencei késő barokk mester, Sebastiano Ricci Vénusz két puttóval című festményéhez fűzik a szakértők. A több mint 200 ezer euróra taksált kép fontosságát jelzi, hogy néhány évvel ezelőtt Tiziano Urbinói Vénusza és Giorgione Alvó Vénusza társaságában szerepelt egy nagyszabású brüsszeli kiállításon. A kínálatból kiemelkedik ezenkívül Francesco Guardi velencei lagúnaábrázolása, Balthasar van Ast virágcsendélete és Gian Paolo Panini építészeti capricciója. Csütörtökön bútorok és dísztárgyak, pénteken ékszerek várják a gyűjtőket Bécsben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.